"מנטה" רשת חנויות הנוחות של "דלק",הודיעה היום במפגש עיתונאים :מהיום במנטה שמנו זרקור משמעותי, גם בתפריט בית הקפה של ג'ו, על חלופות בריאות ומזינות יותר.
"מנטה לבריאות"
"מנטה" רשת חנויות הנוחות של "דלק",
יוצאת במהלך אסטרטגי בתחום חנויות הנוחות בישראל –
מרחיבה את מגוון המוצרים במנטה וגם בתפריט בית קפה ג'ו, על מנת לאפשר ללקוחותיה חלופות בריאות ומזינות יותר.
מוצרים אלה יוצגו בחנות לצד לוגו ירוק ובולט תחת השם "מנטה לבריאות".
מאת :שולמית אטיאס -shulamit.atias@gmail.com
אסתר אלדן, מנכ"ל דלק ישראל אמרה היום: מנטה מזהה את המגמות ההולכות ומתחזקות בתחום הבריאות. הצרכן הישראלי מקפיד יותר על תזונה נכונה, יותר אנשים מודעים לחשיבות סוג המזון שהם צורכים, נמנעים מסוכר, מגלוטן ודוגלים בחלופות בריאות - באוכל מזין ומאוזן יותר, בכל שעות היממה.
אנו במנטה, כחלק מהאסטרטגיה העיסקית של החברה, רוצים לתת מענה כולל לקהל הרחב הפוקד את חנויות מנטה בדרכים, שמנו לנו למטרה לספק ללקוחותינו את המענה המבוקש. מהיום במנטה שמנו זרקור משמעותי, גם בתפריט בית הקפה של ג'ו, על חלופות בריאות ומזינות יותר.
מוטי סלע, מנהל אגף הסחר והשיווק במנטה אמר היום: "מנטה ממשיכה לבסס ולהעמיק את מעמדה כמובילת שוק בתחום האוכל והמשקאות בחנויות הנוחות – לא רק בבלעדיות התפריט המשודרג של קפה ג'ו במנטה, אלא ברחבי החנות כולה, כך שכל עצירה במנטה, תהיה איכותית וטובה יותר בכל פרמטר.
כבר היום, בקטגוריית מוצרי הבריאות, המגמה מראה על גידול של יותר מ- 50% במכירות הקטגוריה, אל מול השנה שעברה.
מעתה במנטה, ניתן למצוא מענה לחטיף מזין ומאוזן יותר על הדרך - לצד הפריכיות, קרקרים וחטיפי אנרגיה למיניהם, גם פירות יבשים של "שקדיה" – המשווקים בלעדית במנטה מבין חנויות הנוחות, מוצרים של "ממה", "אברהמסון" ועוד.
בנוסף, ב- 20 חנויות נבחרות הוכנסו חטיפי חלבון לספורטאים כמו all in, Pure Protein, zone perfect, MET-RX ועוד.
מוצרים אלה ועוד מסומנים ומונגשים יותר ללקוחות ברחבי החנות לצד לוגו ירוק ובולט תחת השם "מנטה לבריאות".
כחלק ממהלך חשוב זה, גם בתפריט בית הקפה של ג'ו במנטה, ניתנה התייחסות ולצד הכריכים המשובחים של שף בית הקפה, מוגשים סלטי השף – סלט השוק וסלט קיסר, תבשיל עוף בקארי על בסיס אורז ובתפריט המשקאות הושקו הקיץ משקאות עם מזונות העל (Super Foods), ספירולינה, אסאי וכד'. כמו כן, משקה יוגורט ללא תוספת סוכר ותה ירוק אורגני.
מוצרים מובילים לדוגמא:
- משקאות הקיץ של קפה ג'ו ב- 2 גדלים: 500/330 מ"ל, מחירם 18/15 ₪ בהתאמה
- ארוחת כריך, סלט או תבשיל השף של קפה ג'ו עם משקה שבמבצע ב- 28 ₪.
- חטיפי ממה - מחיר צרכן 7.9 ₪
- מוצרי שקדיה – שקד טבעי / אגוז מלך/ תמרים – מחיר צרכן 10 ₪
- חטיפי אברהמסון ללא סוכר - מחיר צרכן 6 ₪
- המותגALL IN מחיר צרכן: 12.9 ₪
- המותגZONE PERFECT מחיר צרכן: 14.9 ₪
- המותגMET RX מחיר צרכן: 19.9 ₪
- המותגPURE PROTEIN מחיר צרכן: 14.9 ₪
נתוני מכירות "מנטה"
- שוק חנויות הנוחות הולך וגדל בשנים האחרונות. נכון לשנת 2016, ע"פ סטורנקסט, מנטה מובילה את הצמיחה עם 12.1% גידול אל מול 7.4% גידול בכלל שוק הנוחות. ועוד, מגדילה מנטה את נתח השוק שלה מ- 21.8% בשנת 2015 ל- 22.8% בסוף 2016.
- התפלגות המכירות במנטה לשנת 2016:
- כל מוצרי קפה ג'ו במנטה מהווים 10% מהמכירות במנטה.
- מנועי הצמיחה המרכזיים הם:
כריכים וסלטים – מבית קפה ג'ו, עומדים על 35.5% גידול לעומת 7.6% בכלל חנויות הנוחות, והדבר התבטא בעלייה דרמתית בנתח השוק של מנטה בכריכים מ- 22.5% ל-28.3%.
תחום המכולת – המהווה יותר מ- 40% מנתח המכירות, צמח במנטה ב- 19.2% לעומת 10.8% בכל היתר.
גם בקמפינג - גידול מרשים של 56% במנטה לעומת 25% גידול בשוק הכללי.
מנטה ממשיכה את המגמה ושומרת את כוחה גם בפתיחת 2017.
ישראלים אוהבים את קפה ג'ו במנטה – מסקר Marketest שנערך ב- 13.1.2017 עלה כי: 43% מהרוכשים בחנויות נוחות נכנסים אליהן לשם רכישת קפה - הקפה המועדף הוא קפה ג'ו בסניפי מנטה (37%).
ישראלים אוהבים את קפה ג'ו במנטה – המציע חוויית טעם ואיכות של בית קפה בתפריט ההסעדה בדרכים. לא עוד כריך פשוט, אלא כריכי שף בלחמים ובטעמים עשירים ומגוונים וקפה ג'ו – קפה איכותי וטעים, וסדרת משקאות קיץ ומשקאות חורף מפנקים ועשירים.
"דלק ישראל"
- דלק – חברת הדלק הישראלית בע"מ היא חברת הדלק הראשונה שהוקמה בישראל לאחר הקמת המדינה, בשנת 1951. מאז נחשבת "דלק" לאחת החברות המובילות בתחום הדלק בישראל, ומחזיקה בנתח שוק של כ-21%.
- בשנת 1998, רכש איש העסקים יצחק תשובה את השליטה והוביל את החברה להתרחבותה בפריסה ארצית ולהקמת רשת חנויות הנוחות "מנטה".
- בשנת 2007 הונפקה דלק לציבור, וגייסה כמיליארד שקלים (מניות ואגרות חוב) במסגרת הנפקה ראשונה לציבור בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.
- הייתה זו שנת מפנה עבור דלק בה זכתה החברה במכרז להפרטת מסופי הניפוק והאחסון של פי גלילות באשדוד, באר-שבע וירושלים. רכישה זו מיצבה את החברה עם עוגן תשתיתי במשק הדלק ויצרה לה יתרון אסטרטגי בעולם הדלקים.
- צעד משמעותי נוסף היה בשנת 2012, בה רכשה חברת דלק 51% מחברת "קפה Joe".
- במאי 2013 החברה נמחקה מהמסחר בבורסה והפכה לחברה פרטית אשר מוחזקת (בשרשור) בבעלות מלאה של קבוצת דלק בע"מ.
- לדלק פריסה של כ-250 תחנות המשרתות כ-135 אלף לקוחות מדי יום.
- מירב התחנות פתוחות ועובדות 24/7
רשת חנויות הנוחות "מנטה"
- ״מנטה״ - רשת חנויות הנוחות של דלק הוקמה בשנת 2001 ומונה כיום כ- 200 חנויות.
- הרשת מציעה ללקוחותיה באופן בלעדי, חוויה של בית קפה על הדרך, עם תפריט האוכל והמשקאות מבית קפה ג׳ו במנטה.
- פעמיים בשנה משיקה הרשת באמצעות שף רשת בתי הקפה של ג'ו – משקאות ומנות אוכל חדשות בתפריט, על פי טרנדים מובילים בארץ ובעולם.
- בנוסף נמכרות ברשת קפסולות קפה ג'ו (התואמות למכונות נספרסו), במגוון טעמים ובמחיר נוח של 6 ב- 90 ₪, באפליקציית מנטה+ ניתן לרכוש 9 מארזים ב- 129 ₪ בלבד.
- מרבית התחנות וחנויות הנוחות פועלות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ומציעות הפסקה להתרעננות ולארוחה קל על הדרך, שתיה, גלידות, חטיפים, מוצרי מכולת ועוד.
- 11 חנויות ברשת הן "מנטה מרקט" המציעות מבחר מוצרים רחב לקניות משלימות לבית.
- מבחר הפתרונות והשירותים על הדרך לא מפסיק להתחדש:
- שירות תשלומי חשבונות ומשיכת מזומנים.
- שירותי דואר ישראל בכ- 20 נקודות
- שירותי DHL בכ- 70 נקודות
- פארם אקספרס בכ- 45 נקודות
- גיפט כארד של שופרסל
- מוצרי קמפינג, סלולר, חשמל, בידוריות, רמקולים ועוד.
תגובות
הוסף רשומת תגובה