ספר חדש בשם משרת החלומות שופך אור אחר על עולם התעסוקה והגיוס- ממוצר מדף בסופרמרקט כיצד נוכל להפוך למותג
- ספר חדש -
תארו לעצמכם שאתם נתפסים כעוד מוצר שנמצא על המדף בסופרמרקט או שאתם פועלים אחרת!
הקריירה המגוונת של גבריאל חיון כללה 13 מקומות עבודה שאת כולן הוא קיבל בצורה מקורית ולא שגרתית, מהקמתו של פארק ההיי-טק הראשון בקאריביים, הקמה של מלון, הקמת המכון הדיפלומטי ועד מנכ"ל לשכת המסחר של אמריקה הלטינית.
בספרו החדש "משרת החלומות" הוא מספר על הדרך הייחודית שהביאה אותו לתפקידים השונים, ומדריך אנשים כיצד להתקבל לעבודת חלומותיהם.
במהלך הקריירה המגוונת שלו החליף גבריאל חיון 13 תפקידים שונים. הוא התגורר בעבר במשך 15 שנה ברפובליקה הדומיניקנית. שם הקים בית מלון, ניהל מפעל תכשיטים והקים את פארק ההיי-טק הראשון באיים הקאריביים. כאשר חזר לישראל, לקח על עצמו חיון תפקידים של מנהל מכירות, דירקטור וסמנכ"ל במספר חברות היי-טק מובילות. הוא הקים את המכון הדיפלומטי, המשרת את הקהילה הדיפלומטית שחיה בישראל, ושימש כמנכ"ל לשכת המסחר של אמריקה הלטינית. כיום הוא מנהל את חברת Wiki sales, העוסקת בהכשרה של צוותי מכירות בינלאומיות.
את כל התפקידים הללו הוא השיג בדרך ייחודית, השונה מזו שאנו מורגלים בה, תוך השקעה רבה של יצירתיות. את תפיסת העולם הייחודית שגיבש בכל הקשור לחיפוש עבודה הוא הוציא לאור בספרו החדש, "משרת החלומות", שיצא לאור בהוצאת מדיה 10 בימים אלו.
חיון, נשוי ואב לשתי בנות, בעל תארים בתעשייה וניהול ומנהל עסקים, מגדיר את עצמו כטאלנט לא קונבנציונאלי עם חשיבה מחוץ לקופסה. את כל המשרות שמילא בחייו הוא קיבל בדרך שלא כללה משלוח קורות חיים שוב ושוב, מבלי לדעת מי מקבל אותם.
״משהו במנגנון הגיוס שלנו לא עובד נכון" , אומר חיון, "הוא בנוי כמשפך גיוס שיכול לקלוט עשרות אלפי עובדים בצורה מהירה ופחות יעילה. ברגע שאנחנו שולחים קורות חיים, המסמך עובר לרובוט שמסנן את קורות החיים לפי פרמטרים מסוימים. קורות החיים שסוננו עוברים לרכז/ת גיוס, אשר לרוב מקבלים מהבוס הוראות מדויקות אילו אנשים לא לקחת לתפקיד. כל איש מקצוע כזה מקדיש לכל קורות חיים בין 5-7 שניות בממוצע. בדומה לטינדר - ימינה או שמאלה, קיבלתי או לא קיבלתי. אם קורות החיים שלי מצאו חן, תהיה שיחת זימון. שיחה זו היא למעשה ראיון טלפוני - אם אעבור את השיחה אז אגיע לבוס, ואחריו למנהל המקצועי הישיר שיהיה לנו. בכל התהליך הזה אנחנו נבחנים לפי מדעי ההתנהגות – 'איך הוא מדבר', 'איך הוא מתלבש', 'האם הוא מספיק ורבלי'; אבל לא בוחנים את הרמה המקצועית – 'עד כמה הוא יודע לבצע את העבודה הנדרשת'. רק הבוס העתידי ישאל את השאלות הנכונות".
ההבנה של חיון את המציאות הנוכחית הביאה אותו לגבש דרך שונה להתנהל בתהליך זה. "כאשר אני שולח קורות חיים דרך אתרים/פורטלים מקצועיים, אני עוד אחד מני רבים, כמו עוד מוצר שיושב על המדף בסופר מרקט. אם אהפוך את עצמי למותג ואהיה קצת שונה, אפשר יהיה לבקש פי 2 או פי 3 מערך השוק, אהיה מוצר ייחודי ומבודל".
הספר "משרת החלומות" מביא את תפיסת החיים של חיון וכולל אסטרטגיות, טקטיקות ומודלים, כלים למודיעין עסקי ותחרותי, מודל לכתיבה של קורות חיים ומכתבים נלווים המניעים לפעולה טבלאות, סגנונות חשיבה אחרים ומודלים כדוגמת מודל ה- AIDA (Attention - משיג תשומת לב; Interest - בונה רצון לשמוע מה שיש לי להגיד/להציע, כלומר פונה לכאב/צורך כלשהו; Desire – מציע את הפתרון לכאב/צורך; Action – מניע לפעולה).
הספר שופך אור ומציע אין ספור עצות וטיפים יעילים ואפקטיביים כדוגמת: המלצה של חיון להכין רשימה של המקומות בהם האדם רוצה לעבוד – לטרגט 20 חברות ולהתחיל דווקא עם חמש האחרונות ברשימה. לאחר מכן חשוב לבנות תיק מודיעיני – מחפשים בגוגל התראות על שם של הארגון ומתחילים לעקוב אחרי חדשות הארגון. במקביל, מתחברים ברשתות החברתיות לעובדים בארגון בדרגת סמנכ"ל ומעלה. כך, שכאשר תגיע מודעת דרושים שיכולה להתאים, אפשר לחפש את הבוס העתידי ולפנות אליו באופן אישי.
הספר "משרת החלומות" מחולק לשלושה חלקים מרכזיים – "הכר את האויב", היכרות עם מנגנון הגיוס, איך הוא עובד, מי השחקנים העיקריים. חלק שני המיתולוגיה, מהם השלבים שהאדם נדרש לעשות וחלק שלישי מתמקד בתחזוקת המוטיבציה בדרך, הנקרא "רימום מוטיבציוני" וכולל טיפים לניהול עצמי במהלך תהליך חיפוש העבודה במצבים של אי וודאות ואבטלה מתמשכת. הספר מתאים לכל מי שעובד ורוצה להחליף את מקום עבודתו באופן דיסקרטי ולמחפשי עבודה כמובן.
זהו ספר מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברהhttp://www.media-10.co.il/
תגובות
הוסף רשומת תגובה