יו"ר רמ"א (ראשי מכללות אקדמיות לחינוך) ד"ר איתן סימון, המכהן גם כראש מכללת אוהלו, ומשרד החינוך שוקדים על הסכם בין ההסתדרות למרצי ההוראה והחינוך על מנת ששנת הלימודים הנוכחית והבאה לא יפגעו ועשרות אלפי עובדי הוראה יסיימו את לימודיהם כנדרש.
דר איתן סימון נשיא מכללת אוהלו
מי יכשיר את עובדי ההוראה החדשים לשנה הבאה?
מורה לנבוכים
בעקבות הפסקת הלימודים האקדמאיים ובהם גם במכללות לחינוך והוראה, נעשו מאמצים כבירים על מנת שלימודיהם של המורים העתידיים, שאמורים להתחיל ללמד כבר בשנה הבאה, לא יפגעו. למעלה משבועיים יו"ר רמ"א (ראשי מכללות אקדמיות לחינוך) ד"ר איתן סימון, המכהן גם כראש מכללת אוהלו, ומשרד החינוך שוקדים על הסכם בין ההסתדרות למרצי ההוראה והחינוך על מנת ששנת הלימודים הנוכחית והבאה לא יפגעו ועשרות אלפי עובדי הוראה יסיימו את לימודיהם כנדרש. בתום המאמצים שכללו פניה לראש הממשלה ושר החינוך, הושג הסכם.
עיקר התהליך החל כאשר מעל עבודת המרצים של הקורסים במוסדות האקדמיים ניתלה סימן שאלה באשר לתשלום על הסמסטר הקרוב המתקיים באופן מקוון. יו"ר רמ"א ד"ר איתן סימון היה בקשר עם גורמים במשרד החינוך למציאת פתרון ותשלום הולם עבור מרצי המכללות האקדמיות לחינוך והוראה על מנת שימשיכו ללמד את הסטודנטים לחינוך והוראה ויהיו כשירים ומוכנים כבר בשנה הבאה להיכנס לכיתות וללמד.
אחרי משא ומתן ארוך, בו נמנעה הסתדרות המורים לחתום על הסכם תשלומים למרצי ההוראה מסיבות שאינן ברורות נפל דבר אמש ובימים הקרובים יחתם ההסכם בו יקבלו המרצים את שכרם במלואו והם יוכלו להמשיך לעבוד, באופן מקוון, בלמידה מרחוק לכיתות שלמות ובשיחות אישיות, בעבודות ומטלות והכוונה אישית על מנת שמורי העתיד יהיו מוכשרים לתפקיד ההוראה כבר בשנה הקרובה. מיותר לציין כי היעדר אישור וחתימה על ההסכם היה פוגע בהכשרת הסטודנטים ובישומם כמורים בפועל כבר בשנת הלימודים הקרובה.
מדובר בסטודנטים אשר יקבלו את ההכשרה הראויה ללימודים טכנולוגים וחדשניים שיוכלו ללמד את התורה הלאה לתלמידי הארץ. באשר ללימודים אלה, בעשור האחרון מכללת אוהלו נערכה לכל תרחיש פדגוגי כמו גם אירוע הכרוך באי וודאות (מלחמה, מגיפה, משבר אחר) ולשם כך הוקמה יחידת החדשנות בגיבוי אקדמי פדגוגי וטכנולוגי. צוותים שונים עסקו בפיתוח, מחקר והצטיידות בטכנולוגיות חדשניות להן מגוון רחב של שימושים. כך שהסטודנטים ערוכים ומוכשרים בתוכנית הלמידה מרחוק כחלק משימוש הטכנולוגי ללמד את התלמידים שלהם עצמם.
הפסקת לימודיהם של מורי המחר מהווה פגיעה בילדינו ובעתידם. לכן, גם עוצר והסגר אסור שיעצור את לימודיהם ותוכנית הכשרתם.
לכן חשוב יותר מאי פעם לנצל את "הפסקת" הלימודים שהיתה נהוגה עד כה ולנצל את הזמן ומשאב הזמן היקר להראות לכולם כי אפשר גם אחרת ללמד וללמוד בכל שכבות הגיל יחד עם הרבה האתגרים שידועים לכולנו.
ד"ר איתן סימון יו"ר רמ"א, המכהן גם כראש מכללת אוהלו: " ההסכם חשוב מאוד ואני שמח כי כול הצדדים השכילו להביא את המשא ומתן לסיומו המוצלח למען ולהמשך תהליך הכשרת הדור העתידי של המחנכים למען עתיד הילדים והמדינה ובמיוחד בתקופה מאתגרת שלא ידעה המדינה בכל שנות תקומתה"
קרדיט תמונה מכללת אוהלו
תגובות
הוסף רשומת תגובה