יקיר בוסקילה קרדיט אייל יצהר
הקורונה היא זרז לא צפוי לאימוץ
טכנולוגיות
צריכת מזון טרי ומעובד עובר להיות מקוון.
צרכנים רוכשים מוצרים באופן ישיר ומדלגים על רשתות השיווק
25 מרץ 2015 - האתגרים שמציב
בפנינו נגיף הקורונה עתיד להאיץ טכנולוגיות קיימות ולקדם טכנולוגיות חדשות..
במציאות שלנו כיום, מיליוני אנשים עובדים מהבית והתלות בקישוריות דיגיטלית נוסק.
לגולשים יש מוטיבציה גבוהה יותר בחיפוש אחר פתרונות טכנולוגיים , החסמים
הטכנולוגיים יורדים, וכל זאת בכדי לעזור לעצמם בפעולות היומיומיות שכבר לא מתאפשר
לעשות בצורה פיזית, כמו לערוך קניות אונליין בסופר.
מנכ"ל מרכז המו"פ של
נילסן בישראל יקיר בוסקילה: "בשבועות האחרונים, חברת נילסן ניתחה דטה גדול של
התנהגות צרכנים בצל התפרצות נגיף הקורונה, וזיהתה שלושה גורמי האצה אשר עתידים
לשנות את אפיקי אימוץ הטכנולוגיות שלנו" , ואלה הם:
1-
הe-commerce
בעולמות הצרכנות
אמנם בשווקים רבים ברחבי העולם,
עולמות האופנה, התיירות והפנאי, עברו בחלקם לעולם הצרכנות אונליין, אך בתחומים
מסוימים המעבר טרם קרה, או שהדבר קורה באיטיות רבה. נגיף ה-COVID-19 דחף לכך שגם עולם צריכת המזון, מזון טרי
ומעובד עובר להיות מקוון. בעולם בו הצרכנים נאלצים לרכוש מוצרי בסיס מבלי
להסתכן ביציאה לא הכרחית מן הבית, ניתן לראות נסיקה במכירות מקוונות בשבועות
האחרונים.
2-
השרשרת
בין הספק לצרכן
הצרכנות המקוונת יוצרת עומס אדיר
על הספקים להחזיק במספיק סחורות ומוצרים בכל רגע נתון, בכדי לשרת את הצרכים של
אזרחים מבוהלים. מצב זה נותן מקום להאצת עסקי DTC (Direct-to-consumer). עסקים מזן זה, נמצאים בעלייה מתמדת בשנים
האחרונות, אך בימים אלו מהווים אלטרנטיבה של ממש לצרכנים לרכוש מוצרים באופן
ישיר ובלי מתווכים כמו רשתות שיווק.
3-
מחפשים
לשכפל את המציאות
סקר של חברת נילסן, הראה כי ל-59%
מהאוכלוסייה יש חיבה לעשות את הקניות הביתה בצורה פיזית. בימים אלו, בהם הרב
המוחלט של האוכלוסייה בהסגר או בבידוד, טכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות
מלאכותית מהוות את הגשר לצרכנות בעתיד. חברת נילסן מצאה כי יותר מחצי
האוכלוסייה הגלובלית (51%) תהיה מעוניינת בחוויות קנייה המבוססות על
טכנולוגיות אלו, אם מדובר במדפים וירטואליים או כיצד מוצר כלשהוא יראה בתוך ביתנו.
בוסקילה:
"למרכז המו"פ של נילסן בשרונה תל אביב, תביעת אצבע בכל טכנולוגיות
המדידה. כיום האתגר העומד בפתחנו הוא לוודא שבשיטות המקוונות ,המפרסמים ועולם הקמעונאות יוכלו
להמשיך למדוד צריכה ואפקטיביות באופן מדויק ושוטף".
תגובות
הוסף רשומת תגובה