בסימן תקופת הקורונה והלימודים המקוונים, בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה מהמרכז האקדמי ויצו חיפה יציגו לראשונה את פרויקט הגמר בהפקת ווידיאו ייחודית ומושקעת
פרויקט הגמר של המחלקה יוצג במסרגת תערוכת הבוגרים
פתיחה: 28.7.2020 | נעילה: 10.8.2020
התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בהתאם להנחיות של משרד הבריאות על פי התו הסגול, בתיאום מראש
קטלוג הבוגרים
19 מעצבי אופנה מסיימים בשנה מורכבת זו ארבע שנות לימוד, והם מוכשרים להשתלב בענף האופנה ולהתאים עצמם לשינויים ותהליכים אשר עובר הענף מההיבט הגלובלי והחברתי.
תערוכת הבוגרים תוצג השנה בסימן תקופת הקורונה והלימודים המקוונים, ולראשונה כתערוכה וירטואלית, אשר תכלול פרזנטציות דיגיטליות, לצד אובייקטים פיזיים, תוך שימוש בטכנולוגיות וריבוי מסכים ומדיה.
מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה, המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה:
19 מעצבי אופנה מסיימים בשנה מורכבת זו-ארבע שנות לימוד, והם מוכשרים להשתלב בענף
האופנה ולהתאים עצמם לשינויים ותהליכים אשר עובר הענף מההיבט הגלובלי והחברתי.
במרכז האקדמי אנו מאמינים בחדשנות וחשיבה יצירתית ומבינים את הצורך ללמידה אותנטית
אשר מחבקת שינויים ברוח התקופה, ומתאימים את הלימודים לעבודה במציאות המשתנה
והסביבה הדינמית.
תכנית הלימודים המגוונת והרחבה במחלקה והתכנים הנלמדים במהלך הלימודים ,משיקים
לתחומי האופנה השונים, והבוגרים קיבלו כלים באמצעותם ידעו להשתנות לטווח רחוק בעולם
האופנה על כל גווניו ,לגעת בתחומיו המקיפים, ולהחליט לאן פניהם מועדות כדי להשתלב בתחום
דינמי זה, בכל מצב נתון.
המחלקה רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין התעשייה לאקדמיה, ובהכנת המעצבים
לפרקטיקה. לכן מתקיימים במחלקה שיתופי פעולה עם חברות אופנה גלובליות מובילות-כמו:
.ועוד NIKE DISNEY,STORY
הסטודנטים עוברים הכשרת התמחות בתעשיית האופנה, במהלך שנה שניה ושלישית.
בקולקציות הגמר התמודדו הבוגרים עם שבירת מוסכמות בעולם האופנה, הטקסטיל וטכנולוגיות
מסורתיות אשר מקובלות בענף עד כה.
הם פיתחו גזרות, דפוסים, צלליות וחומרים חדשים אשר שולבו בקולקציות בעלות כתב יד אישי
וייחודי לכל סטודנט. במהלך השנה פיתחו טכניקות הדפסה, סריגה ואריגה שונות ושילבו עבודת
טקסטיל עם עיצוב תלת מימד, במטרה להגיע בסופו של תהליך לקולקציה יצירתית וחדשנית.
תודה גדולה למנחי פרויקט הגמר על עבודתם המקצועית והמסורה:
טליה בורק, אסתי גרינבוים, קובי לוי, מרינה מוחין, שאול אהרוני ועידו רקנטי.
המחלקה לעיצוב אופנה
ויצו חיפה.
רח ׳ הגנים 21 - חיפה
1-800-770990
info@wizodzn.ac.il
www.wizodzn.ac.il
WizoDesignAcademy@
אבי פרץ
Peter Pan Syndrome :זהות גיבוש
כיום, אחד מתוך ארבעה צעירים נשאר לגור בחדר נעוריו לאחר גיל 30.
נראה שהמטמורפוזה לעולם המבוגרים לא הסתיימה, ו"פיטר פן סינדרום" הפך
לתופעה רווחת.
התופעה מתבטאת בכך שאנשים מבוגרים אינם רוצים להיפרד מהילד שבתוכם
שעדיין אוהב לצאת, לשתות, לעשן, לשחק, למרוד במערכת, לשרוף את הזמן
"הנצחי" בבריחה מהמציאות ולשבור את הכלים.
הסיבות לכך מגוונות: משבר הדיור, חוסר מוטיבציה להתחייב לעבודה או ללימודים
כשהטיול הבא במחיר מציאה, קושי במציאת עבודה לאחר לימודים אקדמאים, או
פשוט נוחות המגורים ב"מלון אמא". החיים מחוץ לרשת הביטחון ההורית מפחידים
ודורשים אחריות שאינה תמיד רצויה או מצויה.
כצעיר מבני דור ה-Y הוויכוחים הפנימיים עם הילד בתוכי לעולם לא מסתיימים. מה
שנשאר הוא להשלים אתו וללמוד לתת לכל אחד מאיתנו את הזמן המוקצב לו.
חומרים: דאבל אורגנזה, קרפ, דאבל סאטן, כותנה
052-6322636 | avimoc.liamg@2325
_@perez_avi_
אדר סרור
FRAGILE
ההשראה לפרויקט נולדה מתוך חוויה אישית.
תגובות כמו "איזה רזה את", "תאכלי משהו", "תיזהרי שלא תשָּברי - את עדינה
מידי" ועוד אמירות שמנסות להפוך רזון ללא לגיטימי, ליוו אותי מאז ומתמיד.
כילדה התקשיתי למצוא בגדים למידותי, ותגובות הסביבה גרמו לי חוסר ביטחון,
חוסר השלמה עם הגוף שלי ורצון מתמיד להצר את בגדי.
בתהליך העבודה ניסיתי לבדוק את ההתייחסות לבגד כאל אריזה ואת תפיסת
הסביבה אותי כ"אריזה שבירה". בהמשך הבנתי שהביקורתיות מגיעה ממקום הרבה
יותר עמוק: אני מגיעה מבית מזרחי ומתרבות של שפע, בה אישה מלאה נחשבה
לפורייה יותר, אטרקטיבית, בריאה יותר וראויה לחתן טוב יותר מאשר אישה רזה
ללא קימורים.
הקולקציה מצרה ומרחיבה צלליות, תוך כדי שימוש באלמנטים של אריזות, נפחים
משתנים וסממנים שמזוהים עם התרבות המזרחית.
חומרים: ג'קארד, פשתן, כותנה, סקובה, הדפסות משי ויניל
054-9052472 | adarmoc.liamg@120311
@adarsrur
אוריאן כהן
"תכשיטי הנפש"
הרמב"ם - גדול הפוסקים ביהדות.
הרמב"ם, אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות מאז ועד היום, היה ידוע
כאיש אשכולות. היה מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, מדען, רופא, חוקר ומנהיג.
הרמב"ם חי בתרבויות שונות, שילב בין מדע ודת, והביא בפסיקותיו הנועזות את
המודרניות אל לב המסורת היהודית.
הקולקציה עוסקת ברנסנס של היהדות בתקופת הרמב"ם ובהשפעותיו על הקהילה
היהודית מאז ועד היום.
השילוב בין דת ומדע הביא לתהליכי מודרניזציה בעולם העתיק, והוביל לשילובים
כדוגמת ההוד וההדר של האוריינטליזם לצד הצניעות של נפש האדם.
בקולקציה בחרתי לייצג אלמנטים של לבוש מסורתי אוריינטלי שניתן למצוא בקהילות
היהודים מצפון אפריקה.
את סגנון הקישוט והציור שאבתי מעימודים של כתבים שנעשו באותה תקופה: לא רק
טקסט אלא גם אותיות מעוטרות ומקושטות ועריכה מופתית ואסתטית המפארת
ומהדרת את כתבי הקודש.
חומרים: עור, אורגנזת משי, מתכות, ניילון
050-5793417 | cohenoriyan@gmail.com
@oriyanc 15
איילת בן שימול
גלגל החיים
בשנה שבה התחתנתי הורי התגרשו.
בזמן שבו אני בונה לעצמי את התא המשפחתי החדש שלי, התא המשפחתי בו
גדלתי מתפורר. מקום יציב שהיה עבורי "בית" והעניק לי את הביטחון בחיי, הפך
למקום של פירוק.
תובנה זו גרמה לרגשות מעורבים: תחושה של התרגשות ואושר לקראת שלב חדש
בחיי לצד קושי בהכלה של פירוק משפחתי.
עם זאת, החל בו זמנית תהליך של צמיחה מחודשת בחיי ובחיי הורי, והוא שהיווה
השראה לקולקציה העוסקת בצמיחה מתוך השבר ובראיה אופטימית ומוארת.
פלטת הגוונים שבחרתי הינה בגוונים בהירים ורכים שמייצגים עבורי התחדשות
וטוהר. צלליות רכות ורומנטיות לצד ניגודים נוקשים ושימוש בטכניקות של חריכה.
חומרים: אריג כותנה רך, שיפון מקומט, טול משי, תחרה
054-7350450 | ayelletmoc.liamg@705
@ayelletbenshimol
ֿ
אלינה ולדימירוב
Defrosted
נקודת הפתיחה של הקולקציה היא במחקר עבודותיו של המעצב היפני "אזומה
מאקוטו", אשר יוצר סידורים בוטניים הכלואים בקרח הנמס אט אט.
המעבר בין מצבי הצבירה השונים, אשר בא לידי ביטוי בטקסטורות שונות של
החומרים והניגודיות ביניהם, ריתקו אותי והיוו השראה עיקרית לקולקציה.
מקור השראה נוסף הגיע מהתבוננות בחומרים מנקודת מבט מיקרוסקופית.
האסתטיקה הצורנית של התהליכים השונים קסמה לי.
ניגודים אלו מתורגמים לקולקציה באמצעות שימוש בדימויים מופשטים וגרפיים
ובאמצעות שילוב בין גזרות אמורפיות ומוגדרות.
חומרים: שיפון, כותנה, ניילון, פוליאסטר, הדפסי סובלימציה, marbling Water
050-7446286 | alinvlmoc.liamg@92
@ alinvl
ֿ
אפרת יתח
"גרורות"
מחלת הסרטן היא המגפה של העידן הנוכחי.
כל מי שחלה והבריא יודע להעיד כי החיים אינם ברורים מאליהם, בדיוק כמו
המחלה. יש בהם עליות, מורדות, המולה, דממה, שמחה ועצב.
הקולקציה שלי משקפת את התהליך אותו עברתי עם אבי, שהיה אדם חזק, כל יכול
ומלא באופטימיות. לאט לאט שברה התקדמות המחלה את גופו, ולבסוף גם הביסה
את רוחו.
הקולקציה מתמקדת בהתפשטות המחלה, בגידול שאיננו יכולים לראותו חיצונית,
ובגרורות שמאכלות את הגוף וגורמות להרס פיזי ונפשי.
חומרים: אורגנזה, פרשוט, קטיפה, גומי, אקרילן, טכניקות צביעה ידנית
052-3868733 | efratitahmoc.liamg@1
@efratitah
בת אל מזרחי
"המלך הוא עירום"
חרדה חברתית היא חלק ממני.
דיבור מול קהל מעמיד אותי במצב בו אני נתונה לשיפוט
של אנשים אחרים בזמן אמת. אני מרגישה חשופה וחרדה שמא אראה
מטופשת, חריגה ומגוחכת - "עירומה מול החברה"
באמצעות המעשייה "בגדי המלך החדשים", בחרתי לבטא את המפגש
בין המלך שמכּור לבגדים, ועסוק אך ורק בפאר החיצוני של בגדיו,
לבין צמד החייטים השרלטנים אשר מבטיחים לתפור לו בגד מיוחד:
"רק החכם יכול לראותו". החייט מודד ומשבח את ה"בגדים", והמלך
נכנע לתרמית מחשש להיחשב טיפש.
הקריאה "המלך הוא עירום", מסמלת מצב של לחץ חברתי שגורם
לאנשים לנהוג בשונה ממה שמורה להם ליבם, מחשש להיראות
טיפשים או חריגים.
הקולקציה חוקרת את הלבוש הגברי המחויט במינונים שונים בין גילוי
לכיסוי ובדיאלוג עם הגוף העירום. היא מציגה את הלבוש כמגדיר
אותנו באופן דינמי הן כלפי חוץ והן כלפי פנים- בתחושה של עליונות
או נחיתות.
חומרים : בדי אריג, צמר משבצות, סריגים, כותנה, אקריליק, ניילון,
בד סיליקון, אורגנזה סיליקון, רקמות, הדפסות משי, הדפסה דיגיטלית
052-5601151ora.batel@gmail.com |
1201batelm@
ג׳ורג׳ נאסר
Graveyard Funhouse
הקולקציה מספרת את סיפורו של ילד שגדל בבית ספר תיכון ערבי נוצרי קתולי.
לפי ערכי הדת והחברה בה גדל, נטייתו המינית הייתה – תועבה.
בגדילתו, ריחף מלאך המוות מעליו והיה לו כצל, ובתי הקברות היו לו כמגרש
משחקים.
מצלעו השבורה והמדממת ברא הילד אלטר אגו, ושניהם מנסים בכל יום מחדש
לארוג את כל החלקים, לחפש את היופי והטוב שבעולם, ולנסות להפוך את החושך
לאור.
בקולקציה נלקחים הכאב, החנק, והטראומה מחוסר הקבלה החברתי והדתי,
ונארזים בקופסה מלכותית קשורה בסרט מלכותי של עולם הדראג, כמתנה לעצמי
וכתזכורת לאהוב את עצמי ולעולם לא לוותר.
חומרים: אריגי דריל, סריגים כפולים- מכותנה אל מול עבודות אריגה מחומרים
סינטטיים
054-2944204 | Georgeartmoc.liamg@1992
@georgenasser_studiolab
theartofjojo
ֿ
גל שמעוני
לדבר ב-ח׳ ועין
סבא שלי עלה לארץ מתימן כילד. אווירת ״כור ההיתוך״ שגדל לתוכה חשפה בפני
מציאות שיש בה דחייה ומפגש עם מקום ״לא מכיל״ תרבותית.
גיליתי כי רבים מהדור שלי משנים את שמות המשפחה שלהם, בעלי ״צליל תימני״,
בכדי לטשטש קשר לזהותם ולהתאים עצמם לתבנית בהיקבלו אותם בצורה חלקה
בחברה ולא יפלו אותם לרעה בשל דעות קדומות.
הקולקציה מבטאת את החשיבות של מבט לעתיד חברתי מכיל. חיבוק המורשת
שלנו והשורשים שלנו מבלי להתבייש, לצד יצירת "כור היתוך" חדש, כזה שלא
יוצר פילוג ודעות קדומות, אלא יוצר בסיס משותף, אך גם מקבל את הייחודיות של
כל אחד מאיתנו.
חומרים: אריגי צמר )wool cool )חלקם מודפסים בדפוס משי. סריגים שפותחו
ונסרגו לפי העיצוב המתוכנן, חלקם מולאו באקרילן ליצירתמראה היברידי של סריג
וקווילט. הרכב החוטים: כותנה, לורקס
052-5443478 | galshimonymoc.liamg@1
@galshimony
יהודית אנגלן
UNFINISHABLE: A GARMENT'S STORY
הקולקציה עוצבה בהשראת הנובלה "המלבוש" של הסופר האהוב עליי, ש"י עגנון.
עלילת הנובלה מתחילה בכפר אירופי קטן, בו השר הבכיר במדינה מבקש מחייט
יהודי לתפור לו מלבוש: ז'קט.
הסיפור עוקב אחר החייט שלא מצליח לסיים את הבגד: הסחות דעת, הבגד
שמתלכלך, נשטף בנהר, נבלע על ידי דג גדול ולבסוף גם החייט עצמו טובע
בניסיון להציל את הבגד.
בעיניי הסיפור מסמל את הקושי לסיים דברים. בסגנון הכתיבה הייחודי של ש"י
עגנון מצאתי מצד אחד נאיביות, ציוריות ואמונה, ומאידך הטלת ספק ו"בריחה
מסוף טוב".
הקולקציה מבטאת את עלילת הסיפור ואת סגנון הכתיבה הייחודי של עגנון:
מהכפר, דרך המלבוש שמחכה להיתפר ועד הסוף המר.
קיבלתי השראה מהטכניקות המסורתיות של כריכת ספרים: חיבורים יבשים בין
חלקים שונים של הבגדים. טכניקות אלו מסמלות את התקופה בה כתב עגנון את
עבודותיו, ומנציחות רגעים ושלבים בעבודת החייטות ובעיקר את העובדה שהחייט
מעולם לא סיים את הבגד, דבר הבא לידי ביטוי בקולקציה במראה כמעט גמור.
חומרים: בטנות, אורגנזת משי, אורגנזת סיליקון, כותנה- coated
054-2346512 | colina2@walla.com
@yehuditpeleg1995
ירדן פרג׳יאן
שתיים הן ולא דומות
תאומים מתחילים את חייהם יחדיו. למעשה, מרגע היווצרותם יחד ברחם אחד או
ניזונים משלייה
אחת, הם חולקים את אותו מרחב. מראשית חייהם הם מפתחים שתי זהויות: האחת
פרטית, נפרדת, בעלת גבול אישי, והשנייה- חלק מצמד, בעלת גבול משותף.
בניגוד לילודים יחידיים המגיעים למשפחה כל אחד בזמנו, מצטרפים התאומים
למשפחה הקיימת כ"קבוצה".
כתאומה, תמיד הרגשתי את אותךם9ץו "ריקוד" בין הרצון להדגיש את השוני לבין
הנוחות שבצמד.
איך רואים אותנו מבחוץ: כאחת או כשתיים? דומות או שונות?
חיפוש הגבולות האישיים וגיבושם הופך למשימה טבעית במהלך חייהם של
תאומים, וכרוך בקונפליקטים פנימיים וחיצוניים, ובצורך לוותר על יתרונות
ורווחים שקיימים רק בטריטוריה המשותפת.
הקולקציה עוסקת בהגדרת הבגד מחדש באמצעות שינוי שיוצר בלבול אצל הצופה
ואשליה שהשניים הם אחד.
חומרים: הדפסות על אריגים, ניילון, כותנה סיליקון, דפוסי משי
054-5649987 | yarden.faragian@gmail.com
@Yardenfaragian
לי ברולין
My Frequency
הפרויקט עוסק ב"תורת המיתרים", הטוענת שהחלקיק הקטן ביותר ביקום עשוי
מפילמנט רוטט של אנרגיה. התדר המיוחד של כל חלקיק הוא זה שמכתיב את
החוקיות, המסה והחומריות שלו בעולם הפיזי. למעשה כל העולם שלנו בנוי
ממיתרים רוטטים שמנגנים במקצבים שונים.
תורת המיתרים בשילוב עם מכניקת הקוונטים מהווה נקודת מפגש מרגשת בין
עולם המדע לעולם הרוח, ומרמזת על האופן בו העולם שלנו בנוי.
בדומה לחלקיק שרוטט בקצב מסויים ויוצר חוקיות, חקרתי חומרים מגוונים על
מנת לעצב וליצור תנועה, צורה וצללית. פיתחתי טכניקה ייחודית ל"בישול" בדים
סינטטיים, שמקבעת את החומר לכדי טקסטורה מעגלית, אותה שילבתי עם עבודת
מקרמה, ונתתי לחומר להוביל אותי בתכנון ובעשייה. השילוב בין הטכניקות יוצר
צורות, זרימה ומקצבים שונים. כשם שתורת המיתרים היא חיבור בין המדע לעולם
הרוח, הקולקציה שלי מבטאת מצד אחד זרימה ואורגניות ומצד שני נוקשות
ומבניות.
חומרים: פוליאסטר, ניילון, אורגנזה, חוטים סינטטיים
058-5250289 | librolinmoc.liamg@50
@brolinli
לירון סלמה
property
הקולקציה עוסקת במתח בין אהבה בריאה לטירוף ובגבולות המיטשטשים ביניהם.
בתחילתה של זוגיות נכנסים לקשר ממקום נאיבי ומלא תקוה, אך מה קורה כאשר
הקשר הופך להיות אובססיבי? כאשר הוא מתדרדר למקום חשוך, הרסני, חונק
ומלא במניפולציות רגשיות?!
בחרתי לבטא בקולקציה את מצבו של אדם שנמצא בזוגיות, ומוצא עצמו
בסיטואציות אשר מערערות את מצבו הפיזי והנפשי.
בקולקציה- כתב היד נפרם, מתכווץ ומתפרץ באמצעות דיאלוג של הרס, פירוק
והרכבה מחדש של בד שמתהווה למשהו חדש.
חומרים: אורגנזה, צמר, גומי, חריזה בעבודת יד, טולים, כותנה
050-9480576 | lirimoc.liamg@241194
@liron2411
מאיה אורשקינה
UNCONTROLLED
הקולקציה שלי שואבת השראה מתופעת "תרבות הצריכה העולמית" שבאה לידי
ביטוי בצריכת יתר, רכישה ואגירה מוגזמת של מותגים.
תופעה זו קיימת בכל שכבות האוכלוסייה, ומעניקה תחושה, לעיתים מזוייפת, של
רווחה כלכלית ומעמד חברתי גבוה. התופעה באה לידי ביטוי באופן יצרי ומושכל
בו זמנית.
עיצבתי קולקציה שמשלבת בין יצר נשלט ובלתי נשלט בתרבות הצריכה.
בקולקציה השתמשתי בטכניקה של דיגום באמצעות שימוש ברוכסנים, על מנת
ליצור צלליות של מראה "בלתי נשלט".
כל דגם בקולקציה עוצב בהשראת פריט צריכה אחר כדוגמת רהיטים חד פעמיים
ומשקאות ממכרים .
חומרים: דמוי עור, פוליאסטר, צמר, שיפון
053-3319198 | Oreshkinaur.liam@95
@maykafdesign
מור זקן
HIR (him+her(
הקולקציה מתמקדת בהשפעות המין הביולוגי על הקהילה הטרנסג'נדרית.
כאשר טשטוש המגדריות מתעצם- הציפיות מהסביבה, המדיה ואידאליזציית הגוף
מחזקים את הקודים החברתיים, ומעמיקים את האכזבה והבושה של הפרט מעצמו.
החינוך מגיל צעיר לזֵהות מגדרית סטריאוטיפית מוביל ל"דיספוריה מגדרית":
סכסוך בין הפנים לחוץ, הכחשת המבנה האנטומי ופחד מהופעת איברים מגדריים.
"תופעת ההתחפשות" הופכת לנפוצה בעיקר בקרב גילאים צעירים, וכאשר אינה
חולפת מתחיל תהליך של דחייה, השטחה, מילוי ולעיתים אף לניתוחים לשינוי מין.
הקולקציה מבטאת את הדיספוריה המגדרית, את המשחק של חלקי הלבוש מול
המראה, השינוי הפיזי בשלב המעבר, הטמעת סממנים היפר נשיים/גבריים
ולבסוף את ההשלמה עם חוסר השלמות.
חומרים: צמר ארוג, משי פרא, תחרות, גרביונים, ניילון, רשת משי, שיער
סינתטי, ג'רסי
054-5420790 | morzkn@gmail.com
@zakenmor
נטע בן אבו
DIS-ORDER
הרעיון לקולקציה צמח מתוך חוויה אישית ורגשית שלי.
הפרעת נפש היא מערך מובנה של תסמינים המופיעים אצל האדם, ויש להם ממד
התנהגותי, רגשי או קוגניטיבי.
מאז ומעולם הפרעות נפש מתחוללות בתוכנו ומסעירות את נפשנו. אחת מדרכי
הביטוי של הפרעה נפשית כלפי חוץ היא באמצעות יצירת אמנות שונה ומשונה
ככל שתהיה. בהתאם לכך חקרתי הפרעות בתחומים שונים: עיצוב, אומנות
וקולנוע, ושאבתי השראה מאמנים כגון: ססאו, אדוארד מונק ואלפרד היצ׳קוק.
גיליתי שהיופי ביצירה מתבטא בכך שאין להפרעה כללים וחוקים, ושהיא נמצאת
בכל תחום ויכולה להתבטא בכל צורה.
הקולקציה מהווה תגובה רגשית, דרך לביטוי, לריפוי וביטחון להביע רגשות בשפה
חדשה.
בקולקציה יש שימוש בצלליות, אסתטיקה מורכבת, שילובי בדים שיוצרים
ניגודיות- בדים רכים ועדינים בשילוב עם מגוון בדי צמר. שימוש באיקונוגרפיה
המשקפת את מצב הנפש, עיניים המסמלות את ראי הנפש, שפתיים פעורות
המרמזות על זעקה, שמחה, חרדה, חצאי פנים ופנים מעוותות, שימוש בפרינט של
פסים בצורות שונות וחדות, המרמז על חוסר איזון, לחץ, בלבול, ויחד עם זאת
מצביע גם על סדר ב"בלאגן".
חומרים: סריגים, בדי צמר, טול, אורגנזה, תחרות, רקמות
053-2234542 | Neta@iluz.net
@neta_ben
סיהאם עטאללה
״זאפֶה زفّه״ - מחאה על ה"דם הצעיר"
בקולקציה אני מבקשת למחות על "פצע מדמם" בחברה הערבית: זילותו של ערך
החיים, הקלות להרוג והקלות הבלתי נסבלת ללחוץ על ההדק.
המנהג בחברה שאני חיה בה הוא לקבור צעירים/צעירות שנרצחו באיבם לבושים
בבגדי חתונה )חתן או כלה( ולעשות להם זאפֶה )טקס של שמחה בזמן החתונה(
לפני שקוברים אותם.
הקולקציה מבטאת את המתח בין הלבוש לחתונה לבין הדם, האלימות והמוות.
רגע במסיבה של חתונה שהופך להיות זאפֶה של מוות.
חומרים: משי, אורגנזת משי, קרפ, לבד תעשייתי, קופרו
| 052-3300234sehamatawizo@gmail.com
@sehamatallah
סתיו פרג׳יאן
"בוסר"
אמו של אבי, סבתי תותי, עלתה לארץ ישראל מפרס של אז, וביחד עם סבי הקימה
משפחה בת 8 נפשות.
בגיל 12 נאלצה לעזוב את בית הוריה וכך גם את כל עולמה המוכר, הילדותי
והתמים למען חיי נישואין בוגרים.
נטישת עולם הילדות של סבתי מעלה בי שאלות מהותיות על דרכי התמודדותה עם
גורל שנקבע עבורה.
הקולקציה עוסקת במעבר הקיצוני בין שני העולמות: עולם של נאיביות ילדותית
למול עולמה של אישה נשואה בפרס של שנות הארבעים.
בעיצוב הקולקציה השתמשתי בצלליות אסלאמיות מובהקות בשילוב אלמנטים
ילדותיים.
חומרים: בדי כותנה, סריג ז'אקרד, קווילט, תחרות
052-3300234 | sehamatawizo@gmail.com
@stavfaragia
שרה שואח
שם הקולקציה: חוק הלאום - השפעת החוק על מיעוטים בישראל
חוק הלאום יצר שיח מאוד מורכב ומבלבל בקשר לזהותם של מיעוטים
והשתייכותם לחברה הישראלית. החוק פגע במיוחד במשפחות שכולות אשר
הקריבו את יקיריהם למען שמירה על בטחון המדינה. חקיקת חוק הלאום הכתה
בהם, טלטלה את עולמם, וגרמה להם להרגיש שהקרבתם היתה לשווא.
הנושא נוגע בי אישית מכיוון שאני באה ממשפחה שכולה. איבדתי את אבא שלי
כשהייתי בת 4 .נותרנו אני, שני אחיי ואמי שהייתה רק בת 27 .חיינו השתנו בין
לילה, והם עוברים עלינו בצל השכול והכאב, אך לצד זה הייתה בנו גאווה בדרכו
של אבא ובהקרבת חייו למען הבית והמולדת. החוק מזלזל בעשייתו של אבי
ובמשפחתנו, שאיבדה אותו למען המדינה.
בקולקציה הדגשתי את כוחו של הרוב לעומת חולשתו של המיעוט, ואת המציאות
האבסורדית שנוצרה עקב חוסר השוויון. ניסיתי להעביר חוויה אישית של ילדה
שנחשפה לחוק שמזלזל בה, במשפחתה ובמיעוט שממנו באה.
חומרים: בדי ניילון, אריגים סינטטיים וטבעיים דקים ועבים, רקמות, הדפסות
משי, רוכסנים
054-9325562 | sarah13sh@gmail.com
@sara_shawach
תגובות
הוסף רשומת תגובה