\עיצוב פנים דניאל דדון ושיר גבע.
משבר הקורונה יצר הזדמנות חדשה ומסעירה עבור הסטודנטים. פרויקטים רבים עוסקים
בפתרונות לחרדה ולחץ, שמירה על הסביבה ותרומה לקהילה, פתרונות יצירתיים להתנהלות
במציאות החדשה, חיפוש משמעות לקיום, קונפליקטים בחברה, סוגיות גלובליות ופוליטיות,
הרבה סיפורים אישיים ואנושיים מרגשים, ועוד מגוון מרתק של
פרויקטים.
התערוכה תתקיים השנה בשלושה מועדים שונים לכל מחלקה בנפרד
תערוכת המחלקה לעיצוב פנים תתקיים ב"קולוסיאום" תפתח – 12.8
נעילה – 20.8.
תערוכת המחלקה לעיצוב תעשייתי, תתקיים במכון ב"סדנה הכבדה"
תפתח – 20.8 נעילה– 27.8
תערוכת המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, תתקיים ב"אברהם הוסטל"
– תפתח- 6.9 נעילה 12.9
פרופ' דודי ראבד דקאן הפקולטה לעיצוב : "הפקולטה עברה "מהיום למחר" ללימוד מרחוק. היכולת
להגיב למצב משתנה הייתה ותהיה אחת החוזקות של העוסקים בעיצוב. כמה מאות קורסים
הוסבו באחת ללימוד מרחוק, מבלי שבוטל ולו קורס בודד, ותנופת הסמסטר שהחל שבועיים
קודם לכן לא נפגמה.
פרויקטי הגמר היוו אתגר אקסטרים משמעותי במעבר הזה. צלחנו אותו בכבוד.
זה לא קרה מאליו, מעבר להתאמת מערך הקשרים האקדמיים והאנושיים נדרשה עבודה
והתמסרות. עבודה רבה, שביטלה כל תחשיב שעות וזמינות, יצרה רמת מחויבות וקדימות לא
שגרתית ולא פחות מכך תמיכה אישית ואנושית.
כמעט 200 פרויקטי הגמר שהוצגו (פרונטלית, במגבלות הנחיות
ה"קורונה") הציגו תוצרים נטולי "הנחת קורונה", נעדרי
"טוב, אבל...", כהוכחה לחיוניות הפקולטה, הסטודנטים שלה והמרצים בה".
המחלקה לעיצוב פנים // ראש המחלקה אדר' ניני ורשבסקי // אוצר וראש המחלקה הנכנס אדר' אודי קרמסקי
ראש
המחלקה אדר' ניני ורשבסקי : "נושא העל שניתן לסטודנטים
השנה היה "עיצוב פנים כמעשה אורבני" וכלל מגוון רחב של פרויקטים
שעסקו בנושאים מהותיים לחברה, לעיר ולעתידה.
סמסטר
הקורונה היה הסמסטר האחרון של הבוגרים בלימודי התואר שלהם ושלי בראשות המחלקה, בקדנציה בת 7 שנים. נקודה
חשובה בזמן. את רוב הסמסטר למדו בצורה מקוונת. תקופה תקדימית ומורכבת אשר דורשת
חשיבה מחדש, מעורבות וצורך בדור צעיר ופורץ דרך. בתקופה זו הבנתי כי אחד מתפקידיו
החשובים ביותר של סטודנט לעיצוב/ מעצב צעיר הינו חקירת העתיד דרך ניתוח ההווה
ומתן פתרונות שיעזרו לנו, כחברה, להתפתח ולצלוח משברים עתידיים. הפרויקטים של
הבוגרים מבטאים תפיסה זו ונראים רלוונטיים מתמיד לתקופה התקדימית בה אנו חיים יחד
עם מגבלות חדשות שמתבטאות הן בחלל הפרטי והן במרחב הציבורי. הבוגרים הוכיחו כי הם
מעצבים מוכשרים שיכולים לנתח את צרכי החברה בשעות משבר וליצור עולם טוב יותר".
אוצר התערוכה וראש המחלקה הנכנס אדר' אודי קרמסקי : תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב פנים, מתקיימת השנה בסימן תקופת הקורונה. בין יתר הדברים, המגיפה הזו עיצבה גם את פניהם
של כ-75 הפרויקטים של הבוגרים שלנו המוצגים כאן.
סמסטר לימודים המורכב ברובו מלמידה מרחוק, עם ממשק הגשות פרויקטים
באופן פיזי, מלמדים על השילוב הייחודי בו נוצרו הפרויקטים – מתהליך חוויית היצירה
והלמידה מרחוק, מהשיח המתקיים דרך מערכות תקשורת והעברת נתונים מתפתחות, אל הלימוד
ה"קלאסי" בו מתנהל הדיון עם המנחים פנים אל פנים, סביב נייר השרטוט. בין הריחוק והבידוד בבית לבין חווית משתמש, Hands-On. גם ההצגה בחלל
הקוליסאום, שהיה מועדון לילה והפך למועדון חברתי, מבטאת את השניות הזו. אנחנו כאן, בחלל כפי שהוא, פיזי וקיים, אך
מציגים במסכים עבודות שנוצרו בחלל דיגיטלי אחר, שונה, קרוב ורחוק בו זמנית.
הפרויקטים נחלקים לקטגוריות עיקריות הקשורות במחקר ובנושא העל של
הסמסטר – עיצוב פנים כמעשה אורבאני – מגיבים לסיטואציות עירוניות
ברובם: מחיה ומלונאות, תרבות וחינוך, מסחר
ותעסוקה, טיפול וטקסיות. קני המידה השונים
והנושאים המרובדים של הפרויקטים, הם פרי עבודה קשה ואינטנסיבית על נושאים הנוגעים
אישית לכל סטודנטית וסטודנט, ומנקזים אל סיום התהליך את ארבע שנות לימודיהם במכון
הטכנולוגי. אאחל לכולם הצלחות גדולות בהמשך הדרכים השונות שלהם.
פרויקטים
מצטיינים :
לינוי ישר גשרי מנחה: אודי
קרמסקי
כתושבת העיר
פתח תקווה הרגישה לינוי צורך לייצר חידושים בעיר הוותיקה. שוק העיר אשר ממוקם באזור מרכזי, מצליח לשמור על אופיו הייחודי אולם
מושך אליו בעיקר את
וותיקי העיר. בשל כך, הצורך להתמקד דווקא בו נעשה במטרה לייצר שם חוויה חדשה שעדיין שומרת על המצב הקיים אך מוסיפה לה רבדים חדשים ומחברת גם את הצעירים אל המקום. הפרויקט מציע
מתחם בילוי אורבני המשלב את השוק העירוני המסורתי יחד עם מקומות בילוי עדכניים כמו בתי קפה, מסעדות וברים. כמו כן, תומך בעסקים ישנים
לצד חדשים, ממזג בין
צעירים למבוגרים, נותן במה לאומנות ולמוזיקה מקומית וזאת באמצעות השוק כסמן תנועה המאחד בין אוכלוסיות.
נועה גבע apart Hotel מנחה: ערן
נעים
apART Hotel הוא מלון עירוני המבוסס על תכנון פנים ותפיסה חדשה של מגורים לטווח ארוך מתוך דפוס פעילות וחוויה של מלון.
הפרויקט מציע אלטרנטיבה
חדשנית לאירוח ותיירות ועובד באופן שלא שולל את שאר מרכיבי העיר בתמורה לאירוח. נועה בחרה להתמקם במבנה תעשייתי בדרום תל אביב, קיבוץ
גלויות 45 ולהשתחרר
מהפרדיגמה העולה ממבניי תעשייה, במטרה לעורר שטחים אבודים בעיר ולהשיב אותם אל השיח והשלד העירוני.
שיר גבע ודניאל דדון /ZEN
IN THE FLOOD מנחה: גל גאון
יצירת מרחב זן הנתפס דרך אובייקט תלת ממדי וממוקם בחלל פנים
סואן. המרחב נוצר בקשר בין הסובייקט שצופה לבין האובייקט שמשתנה, הסאונד
המגיע לאוזן והמרחב שביניהם, במטרה להגביר את רמת הערנות לעולם התדרים הנמוכים,
תדרי השמע.
הפרויקט חוקר את מרחב המחיה שלנו דרך עולם החושים. מחולל הפרויקט הינו
המרחב העירוני, בו אנחנו חיים. התפיסה את המרחב העירוני היא כמרחב מוצף מרכיבים
חזותיים, צלילים הקרנות, חומרים ומרקמים. שיר ודניאל פיתחו אובייקט חלל המייצר
סנכרון בין הנראה לבלתי נראה בעזרת עולם התדרים הנמוכים – תדרי השמע והביטוי ויזואלי שלהם בתוך חלל פיזי
קיים. האובייקט 'מפעיל' אלמנטים שונים המייצרים
הקשרים בין עולמות פנימיים וחיצוניים. חווית החלל מגבירה את רמת
הערנות החושית, להתיר את הסבך בין המודע ללא מודע.
עיצוב תעשייתי // ראש המחלקה לוקה אור // אוצר וראש המחלקה הנכנס אורי בן צבי
לוקה
אור ראש המחלקה : אנו בעיצומם של ימים יחודיים, כאלו שמערערים
הרבה ממה שאנו לוקחים כמובן מאליו ומחייבים אותנו לחדד את יכולת הגמישות שלנו כבני
אדם. תקופה שמעלה לקדמת השיח והמחשבה שאלות חשובות על ההוויה האנושית והסביבה בה
אנו מתקיימים. ימים מעניינים. עיצוב טוב קורה בתוך מגבלות ומונע מהן - בעיצומה של
תקופה זו, על שלל מגבלותיה, מוצגת כאן תערוכה המקבצת בתוכה כ70 (!) עבודות גמר של
בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי מהשנה.
עיצוב
הוא תוצאה של אמפתיה, עבודה עבור הסביבה האנושית. הפרויקטים שמציגים בוגרי
המחלקה הטריים והנושאים בהם בחרו לטפל מציגים בצורה טובה מאוד את תפקידו של עיצוב
היום, שרק התחדד בתקופה זו: פרויקטים רבים עוסקים באתגרים אמיתיים, כאלו של היום
ושל מחר. בפתרונות ורצון לתת מזור לכאב מסויים או לשפר סיטואציה אנושית, סביבתית
או תרבותית. כ70 פרויקטים, 70 בוגרים בעלי עמדה ודעה, והכלים לעשות משהו בנידון.
העבודות
המוצגות כאן נעשו בתנאים לא רגילים שהקשו על כל חלק בתהליך העיצוב. התוצרים -
רמתם, איכותם, המגוון והעומק - מציגים, מעבר לעבודות עצמן, את רוח המחלקה ורוח
השכבה המיוחדת הזו. אנו גאים בהם מאוד.
אורי
בן צבי אוצר: "לאורך תהליך העבודה על התערוכה התבהר לי,
כי אל מול הנוחות הבלתי מעורערת של המסך שליווה אותנו באינטנסיביות בתקופה
האחרונה, יש בפיזיות, בפורמט של תערוכה ומודלים תלת מימדיים, איכויות שנמצאות בלב
העשייה שלנו כמחלקה ובמידה רבה גם בלב התחום שלנו בתוך עולם העיצוב.
התרגשות
וגאווה של יודעי ח"ן על מחבר שצלח, ניסיונות לרבבה הנפרשים לפלטה עמלנית של
ניסוי, טעיה, תהיה ודיוק עד לביצועים המיוחלים. מנגנון "עטוף" ביד בטוחה
עם פרופורציה מאוזנת ויד מכוונת לפעולתו, כל אלו ספונים במודלים שלפניכם, על מאות
שעות העבודה שהובילו לנקודה הזו, שגם בזמנים הללו, אין לה תחליף: מפגש ישיר
ובלתי אמצעי עם אובייקטים בני יומם.
יותר
מכל תחום אחר בעיצוב, עיצוב תעשייתי, עוסק בעיבוד האתגר והמאוויים האנושיים
ויישומם בעולם הפיזי, דרך אובייקטים. התקופה הנוכחית על מורכבותה וקשייה מציבה לנו
עוד מערכת עיצובית אותה אנו נדרשים לאזן על מנת לחוות את העולם באופן מלא.
פרויקטים
מצטיינים :
אמיר
לובל / Staff מנחה : פרופ' גד צ'רני
Staff הוא מקל הליכה המעצים את
יכולותיו התפקודיות של המשתמש בו – מסייע בקימה ובישיבה, תומך בעמידה ובתנועה
ממושכת ומקנה ביטחון ועצמאות במרחב -כל זאת בדמות מוצר המשדר מראה ספורטיבי ועדכני
ומתרחק מהאייקון הקליני.
בזכות בוכנה המשולבת בגוף המוצר ומשתחררת ממצב נעול רק בלחיצה על
האזור הייעודי – Staff
מלווה ומשכך את מהלך ההתיישבות. לאחר שהמשתמש התיישב, המקל נשאר בגובהו המצומצם –
גובה המעצים את יכולות הנעזר בו בקימה, שכן ממנו קל ונוח למשתמש להרים עצמו ולהזדקף.
לאחר קימה, המקל צומח חזרה לגובה המתאים להליכה ולעמידה וננעל במצב זה.
בנוסף להעצמת היכולות שבקימה ובהתיישבות, במוצר משולבים גם לחצן
מצוקה, תאורה קדמית ותאורת סימון. לחיצה של כ- 3 שניות על לחצן המצוקה (או רצף
לחיצות המעיד על פאניקה ) שולחת הודעה עם מיקום ומחייגת לאנשי קשר נבחרים. לחצן
המצוקה שולב בגוף המוצר מתוך הבנה שכמו מקלות ההליכה, גם לחצני המצוקה סובלים
מהסטיגמה השלילית – וגם עליהם מעדיפים המשתמשים לוותר.
זהר סאלי
/ Smoke מנחה : נעמה שטיינבוק
פרויקט שמטרתו להעצים את פוטנציאל
השילוב שבין טקסטיל וקרמיקה, זאת תוך פיתוח של תהליך חדש המאפשר לייצר אובייקטים בעלי
נראות ייחודית בשיטה חצי אוטומטית. הפרויקט החל עוד בקורס קרמיקה של
שלומית באומן, שם נתנה יד חופשית לכל כיוון מחקר בתחום הקרמיקה כשהבחירה שנעשתה הייתה לחקור את השילוב
שבין הטקסטיל לקרמיקה. אם עד כה עבודות קודמות בחרו להעתיק את הטקסטורה והנראות של הטקסטיל
אל תוך הקרמיקה, החלטתי שיש לקחת צעד קדימה ולהשתמש באפשרויות התלת מימדיות של הטקסטיל כדי
להשפיע על תהליך היציקה בקרמיקה.
הפיתוח דרש המצאה והתאמה מחדש של
מושגים בעולם הקרמיקה, מה שיצר תהליך חדש שבסופו נוצרו אובייקטים בעלי נראות ייחודית, המטעה
את הצופה לחשוב שכלל לא מדובר ביציקות קשיחות.
מאור
בזנר / Biopod
מנחה : לוקה אור
מאור פיתח טכניקה חדשה ליצירת בתי גידול
לביולוגיה ימית בתשתיות בטון. נכון להיום 60% מהאנושות חיה לאורך קווי החוף,
70% מאותן תשתיות דוגמת גשרים, נמלים ושוברי גלים עשויות מבטון. הצבת בטון
בתוך הים מפרה את האיזון העדין של המערכות האקולוגיות לאורך קווי
החוף.
מאור חבר לחברת אקונקריט, המייצרת תוסף המוריד
את רמת ה-PH של הבטון ועיצב שיטה לשלב פני שטח
המעודדים צמיחת אקולוגיה ימית בתשתיות ימיות - הן בפני השטח החיצוניים והן בחללים
פנימיים בבטון, וכל זאת בשיטה שלא מחייבת לשנות את תהליך היציקה הרגיל של תשתיות
אלו. ביחד עם הוספת התוסף ועיצוב נכון של פני השטח של הבטון, הוא יכול
לגייס עד פי 11.5 יותר ביולוגיה ימית על פני שטחו. כלומר במקום ליצור
תשתיות בטון שמפרות את האיזון של המערכת האקולוגית אשר בה הן מוצבות
ניתן בעזרת סט החוקים שיצר מאור להפחית משמעותית את הפגיעה ואפילו לשקם
מערכות אשר נפגע מהפרת האיזון. הפרויקט מבהיר את תפקידו של מעצב היום - לזהות
בעיה ולמצוא דרכים לייצר שיפור משמעותי בתוך הסכמה הקיימת.
עיצוב תקשורת חזותית // ראש המחלקה צחי דינר // אוצר יהודה חופשי
צחי דינר, ראש המחלקה לעיצוב תקשורת
חזותית : תצוגת
הבוגרים השנה עוסקת במושג חיפוש. או יותר נכון במנוע החיפוש. לאורך ארבע שנות הלימוד עסוק כל אחד מהסטודנטים במחלקה
לעיצוב בחיפוש אחר השראה ומשמעויות, בגילוי אישי ותחזוק המנועים
המניעים אותו להצליח. כל אחד מהסטודנטים שואף למקסם את הפוטנציאל שלו ולחבר
את האירועים והידע שצבר לאירועים וחוויות ויזואליות משמעותיות.
השנה נושא החיפוש מקבל
משמעות נוספת. לאור המציאות שנכפתה עלינו, הפרויקטים השנה עוסקים יותר מתמיד באישי
מול החברתי ובירור אילו כלים יש לכל אחד כדי לשפר את מצבו. אפשר למצוא פרויקטים
פרשניים ולא מעט ניסיונות לאתר פתרונות להתמודדות עם המציאות. בין העבודות השנה
ניתן למצוא פרויקטים העוסקים בנוסטלגיה, תיעוד וזיכרון של העבר ומצד שני פרויקטים
אופטימיים מלאים בהומור ואסקפיזם. ברוח הזמן, בהתאם למציאות והמגבלות הפיזיות
והכלכליות שניחתו השנה, באופן טבעי, לא מעט מהעבודות עושות שימוש בפלטפורמות
דיגיטליות כפלטפורמה להצגת הפרשנות והתוצר הסופי.
מה לא הורג אותי מחשל אותי, טען ניטשה על עצמו ובהתאמה לימינו, בעידן של אי נחת,
הפתרונות שאנחנו יוצרים ובוראים הם אלו שעוזרים לנו ולארגן מציאות טובה יותר. הקסם
שביצירה.
יהודה חופשי אוצר התערוכה : תערוכת בוגרי המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב שונה מעט השנה ממתכונת תערוכות הבוגרים הקודמות שהקימה המחלקה. התערוכה מורכבת ברובה מפרויקטים תלויי מסך, במגוון מדיה ועוסקת במנעד רחב של תכנים. התערוכה הדיגטלית בעיקרה, מבטאת שינוי הדרגתי ודרמטי שעובר תחום התקשורת החזותית בעולם, שינוי
שהתווה את אופייה של תכנית הלימודים ומיוצג בפרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה.
התערוכה היא תמהיל עשיר של תכנים המעסיקים את דור המעצבים הטרי ומיוצגים במגוון פורמטים ובשפה עיצובית ייחודית. בין השאר נבחרו נושאים חברתיים אקטואליים במרחב המקומי-ישראלי
, נושאים
הנוגעים בסוגיות עולמיות כאקלים, הגירה, טכנולוגיה, פוליטיקה ואפוקליפסות עתידיות. סטודנטים
בחרו לעסוק גם בנושאים אישיים המעסיקים אותם כגון חרדות, בדידות,
אלימות וסוגיות אישיות.
רבים מהתכנים עוצבו כאמור למדיום המסך: אפליקציות לסלולר, פרויקטים אינטראקטיביים ואתרים בסביבת מחשב ואחרים עובדו בפורמט סרט, חלקם
כסרטוני אנימציה ואחרים כסרטי וידאו, קליפים וגיפים לאינסטגרם.
פרויקטים
מצטיינים
יקיר
מרדכי / PI
/ מנחה: עודד עזר
-
Political Intelligence על ציניות בפוליטיקה נאמר הרבה. אידיאולוגיות וערכים הוחלפו בטרנדים
ומנדטים. PI
הינה מערכת לניהול קמפיינים פוליטיים מבוסס Personal Targeting. המערכת מאפשרת לייצר
למועמד, מיתוג פוליטי פרסונאלי, אותו ניתן לטרגט לקהלי יעד ספציפיים. כל מצביע
פוטנציאלי, יקבל את המועמד שלו, בדיוק כפי שהיה רוצה לראותו.
רבים מקשרים את ניצחונו של טרמפ בבחירות שנת 2016, למעורבותם של Cambridge Analytic בניהול הקמפיין. בעזרת
בינה מלאכותית וניתוח אופי של 200 מיליוני אזרחים, הצליחה החברה לטרגט בעלי זכות
הצבעה ולשנות את עמדתם הפוליטית כדי שיצביעו לטרמפ. הפרויקט עוסק במחקר על
פרסונליזציה ופרטיות לצד העיצוב בעולם הפוליטי. שילוב שכבר היום משפיע באופן ישיר
על יסודות הדמוקרטיה כפי שאנו מכירים אותה כיום.
ניצן נצר / המקרע מנחה: ארז
בכר
מיתולוגיה בהגדרתה המקובלת עוסקת באגדות עם, קלישאות ומסורות קדומות,
ובעלילותיהם של גיבורי התרבות באותה עת. סיפורי המקרא, המכונה גם התנ״ך, שנכתבו
לפני כ-5,000 שנים, מהווים מוקד מרכזי לתרבות העם היהודי, לאמונותיו, לתפיסת עולמו
ולהלכות חייו.
לאורך שנות קיומה של מדינת ישראל ובתהליך התהוותה עברה החברה הישראלית
אירועים, חוויות, טלטלות ושינויים, המכילים שילוב של מאפיינים ייחודיים לעם היהודי
ולתרבות הישראלית. כל אלה חלחלו להוויה היומיומית וחדרו לזיכרון הקולקטיבי של העם,
באמצעי התקשורת, בצילומים, בסיסמאות, בשירים ואף בשיחות חולין בקיוסק. בכך, הם
הפכו להיות למיתוסים שהם חלק מההיסטוריה של החברה הישראלית, על כל מורכבותה, ויצקו
את היסודות למיתולוגיה הישראלית המודרנית, המקרע. ספר זה מקבץ את כל סיפורי
המיתולוגיה הללו. בספר שנים עשר פרקים, כל פרק בוחן אחד מהמיתוסים, חוקר את תהליך
היווצרותו ופורט אותו למרכיביו. המקרע מספר את סיפורה של החברה הישראלית והתודעה
הפופולרית העכשווית.
אבישי פרחי / Moodernisation /מנחה: חגית
אנטבי
"מודרניזשיון" הוא פרויקט העוסק באורח החיים המודרני וכל מה
שמתלווה אליו. הנושא מוצג דרך מדיום של וידאו קליפ המלווה במוסיקה מקורית ללא
מילים. הפרויקט מעמיד מראה מול המודרניזציה ההולכת וגוברת מדור לדור ושואל מה הן
הסכנות והבעיות שהיא מביאה לצד ההתקדמות הטכנולוגית שאנו חווים בדורות האחרונים.
הווידאו קליפ עוקב אחר אדם מודרני ושגרתי ביום מודרני ושגרתי מהבוקר ועד הלילה.
דרך הסדר יום שלו והתחנות השונות ביום שלו אנו מקבלים מושג לאיך החיים של הרבה
מאיתנו נראים או הולכים להראות בעתיד הקרוב. הרפטטיביות האין סופית, השחיקה והמרדף
והבריחה מהמספרים שמקיפים אותנו ושולטים בנו - זמן, כסף, גיל וכו.
"מודרניזשיון" מכניס אל תוך היום של הדמות נתונים שונים ואינפוגרפיקה
שבאה להעביר את האופי הקודר והמפחיד שנמצא מאחורי כל מסגרת ומערכת חברתית שלמדנו
לקבל כמציאות. הפרויקט נעשה במטרה ליצור רגש ולעורר מחשבה אצל הצופה ולא להעביר
ביקורת בוטה וספציפית על אורח חיים כזה או אחר.
תערוכת בוגרים HIT מכון טכנולוגי חולון
תערוכת המחלקה לעיצוב פנים
תתקיים ב"קולוסיאום" פתיחה – 12.8 נעילה – 20.8.
תערוכת המחלקה לעיצוב תעשייתי, תתקיים ב-HIT ב"סדנה הכבדה" פתיחה – 20.8 נעילה– 27.8
תערוכת המחלקה לתקשורת חזותית, תתקיים ב"אברהם הוסטל" פתיחה - 6.9 נעילה 12.9
תגובות
הוסף רשומת תגובה