חברת 'ארקיע' מציעה מתווה לפתרון משבר הטיסות לאילת
במסגרת ההצעה – הוצג לשרת התחבורה הגברת מירי רגב ולראש
עיריית אילת מר אלי לנקרי, לוח טיסות קבוע ומורחב מטרמינל 1 שייתן מענה הולם לתושבי
העיר אילת ולמבקרים בה ויביא סוף למשבר הטיסות לעיר הדרומית
עוד נמסר מחברת 'ארקיע': "הפתרון מונח על השולחן – כל
שנדרש הוא רצון טוב"
עוז
ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע, מסר: "ארקיע רואה עצמה כעורק תחבורה
מרכזי לאילת ומודעת היטב למצוקה האמיתית של תושבי העיר – משפחות, עסקים, צעירים
ומבוגרים – הזקוקים לחיבור סדיר וזמין לשאר חלקי הארץ. בתקופת המלחמה, כשמרבית
חברות התעופה הפסיקו את פעילותן, ארקיע המשיכה להפעיל טיסות והייתה לעורק התעופה
הכמעט יחיד ששמר על חייה של אילת מחוברים למדינה.
ישבתי
עם ראש העיר, אלי לנקרי, ובשיתוף פעולה הדוק גיבשנו מתווה ישים, יעיל ומהיר שיחזיר
את הוודאות והיציבות לעיר. אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מצד שרת התחבורה, משרדה
ורשות שדות התעופה, כדי להוציא את הפתרון לפועל – ובמקביל, מצפים לקבל את אותם
תנאים שמהם נהנות החברות הזרות הטסות לישראל. נמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את
הקשר של אילת עם מדינת ישראל."
מנכ"ל
חברת 'ארקיע' עוז ברלוביץ', פנה לאחרונה לשרת התחבורה מירי רגב ולראש עיריית אילת
מר אלי לנקרי והציג בפניהם מתווה ישים ומעשי לפתרון מצוקת הטיסות לעיר אילת
ולסיומו של המשבר שנוצר לאחרונה, בעקבות הפיצול בין הטרמינלים מהם פועלת 'ארקיע' –
מצב שפוגע בחברה באופן משמעותי.
המתווה
שהוצג, ושהועבר כנספח להודעה זו, כולל לוח טיסות ייעודי, מסודר וקבוע, שנבנה בהתאם
לצרכי העיר אילת. התוכנית מעניקה מענה מקיף לאורך כל שעות היום עבור תושבי העיר
והמבקרים בה. במהלך הפגישה, ראש העיר בירך על המהלך ואימץ את ההצעה בשמחה.
לצורך
יישום התוכנית, ביקשה החברה ממשרד התחבורה לאשר לה להפעיל טיסות נוספות מטרמינל 1
בנמל התעופה בן-גוריון – ולחדול מהמתכונת הנוכחית, הכוללת פעילות מפוצלת בין
טרמינלים 1 ו-3. ב'ארקיע' מדגישים כי קיימים חלונות המראה זמינים, ואף סלוטים
שמורים לחברות זרות שאינן צפויות לפעול בישראל בעת הקרובה. לפיכך, מדובר בבקשה
ישימה שניתן להוציא לפועל כבר החל מ-1 במאי 2025.
הצעה
זו מגיעה בהתאם לרוח הפרויקט הלאומי "מחברים את ישראל" שמובילה שרת
התחבורה – שמטרתו לחבר את הפריפריה למרכז באמצעות רשת רכבות מהירות – חברת 'ארקיע'
מציעה פתרון משלים באוויר, שיכול להיכנס לתוקף כבר כעת ולספק מענה מיידי למצוקת
התחבורה של תושבי אילת. עד להשלמת הרשת התחבורתית הארצית בשנים הקרובות, תעופה
ישראלית סדירה ורציפה מהווה חוליה חיונית בפרויקט הלאומי, ושומרת על חיבור ישיר,
נגיש וזמין בין העיר הדרומית לשאר חלקי הארץ.
רקע
כללי:
המשבר
סביב קו התעופה לאילת החריף בחודשים האחרונים בעקבות שורה של החלטות חד-צדדיות
שהובילו להכבדה משמעותית על פעילותה של חברת 'ארקיע' – חברת התעופה הישראלית
היחידה שמפעילה באופן קבוע טיסות לעיר הדרומית. בין היתר, מדובר בהפחתה חדה בסבסוד
הוצאות הביטחון, שמוטלות על חברות ישראליות, בעוד לחברות הזרות אין עלויות מקבילות. במקביל,
החברה נאלצת לפעול כיום במתכונת תפעולית מורכבת הפועלת משני טרמינלים נפרדים
בנתב"ג – דבר שמוביל לעלויות תפעוליות גבוהות ופוגע ביכולת התחרות מול חברות
הזרות.
לאחר
שמאמצים מול הרשויות לא נשאו פרי, הגישה חברת 'ארקיע' עתירה מנהלית לבית המשפט
לעניינים מנהליים בדרישה להעביר את כלל פעילותה לטרמינל 1. בהחלטתו קבע בית המשפט
כי מצופה מהרשויות להידבר עם 'ארקיע בהקדם', על מנת לטייב את השירות הניתן לחברה
ולציבור הנוסעים, תוך ניהול הידברות מקצועית ועניינית.
תגובות
הוסף רשומת תגובה