"הגל הירוק"- רשת סופרמרקטים טבעונית ראשונה בישראל , במחירים הוגנים יוצאת לדרך עם חנות ראשונה בשוק הכרמל בתל אביב
מאת :שולמית אטיאס -shulamit.atias@gmail.com
המהפכה בעולם הטבעונות בישראל יוצאת לדרך!
"הגל הירוק"- רשת סופרמרקטים טבעונית ראשונה בישראל שתהווה בית בטוח לקהילה, במחירים הוגנים יוצאת לדרך עם חנות ראשונה בשוק הכרמל בתל אביב
הציפייה לרשת סופרים שכולה טבעונית הסתיים. בימים אלו נפתח להרצה "הגל הירוק", הסופר הטבעוני הראשון בישראל, אבן דרך משמעותית בהתפתחות הטבעונות במדינת ישראל. הבשורה שמביא "הגל הירוק" לעולם הצרכנות הטבעוני היא לא פחות מהיסטורית: הרשת מוקמת במודל ייחודי הבא להנגיש את הטבעונות לציבור הרחב ולהעניק חווית קנייה קולינרית של 100% טבעוני, המערבת את כל החושים. החנות הראשונה אשר תפתח רשמית בתחילת יולי, ממוקמת בשוק הכרמל, משתרעת על פני כ-100 מ"ר ומיועדת להיות החנות הראשונה ברשת קמעונאית חדשה ופורצת דרך, על טהרת המוצרים הטבעוניים, אשר תהווה "בית בטוח", לטבעונים שרוצים להיות בטוחים כי המוצר שרכשו אינו מכיל מרכיבים מן החי ואינם מעוניינים לכתת את רגליהם בין מספר בתי עסק.
"הבית הבטוח" לקהילה הטבעונית
"הגל הירוק" נולד בהשראת רשת הסופר-מרקט הטבעוני veganz הגרמני המחזיק בסניפים בברלין פרנקפורט והמבורג והינו בית העסק היחיד בישראל שהוא "בטוח" לטבעונים וחתום על אמנת מחויבות לטבעונות. על אמנת טבעונות לספקים יהיו חתומים כל ספקי הרשת. אנו מחייבים את הספקים לבצע בדיקות מחמירות ולהתחייב להביא אך ורק מוצרים בהתאם לעקרונות הטבעונות. אנו מוודאים כי המוצר עונה לצרכים ולהגדרות הטבעוניות, טרם הכנסתו למגוון. בתי המסחר בישראל, לא יוצא מהכלל, מציעים מוצרים טבעוניים עם מוצרים שאינם טבעוניים. "תו טבעוני" חדש של "הגל הירוק", יאפשר ללקוחות להיות בטוחים ב 100% כי המוצר טבעוני.
סחר הוגן עם שחקני נשמה
נדבך נוסף במהפכה הטבעונית של "הגל הירוק" – מחירים הוגנים ושפויים, ובקטגוריות מוצרים רבים- אף זולים משמעותית ממחירי השוק. הטבעונות נתפשת כשיטת תזונה יקרה, בעיקר כי המתחרים מתייחסים ללקוחות הטבעוניים כקהל שבוי ומתח הרווחים במוצרים רבים , גדול משמעותית מהמקובל בקמעונות. אסטרטגיית המחיר ההוגנת, תמנף עבור הלקוח את ניסיונם הרב של היזמים בתחום הקמעונאות והשוק המקצועי ותציע מוצרים ייחודיים ואיכותיים תחת מותג פרטי, ללא פערי טיווח.
גישת הסחר ההוגן, באה לידי ביטוי לא רק במחירים הוגנים אלא גם במערכת היחסים עם הספקים והיצרנים הטבעוניים, הנמצאים תחת מכבש הלחצים של הרשתות הגדולות. "הגל הירוק" חרת על דיגלו לחבק את "יצרני הנשמה" הללו, שלא מקבלים שטח מדף בסופרים, לאסוף אותם ולהוות עבורם בית ובעיקר הזדמנות עסקית שהרשתות והחנויות הרגילות לא נותנות (גלידות, קמחים, בורקסים, פשטידות, - כל אלה מוצרים שקשה למצוא במגוון של חנויות טבע ורשתות שיווק אם בכלל. זאת בכדי להגדיל את המגוון ולתמוך בייצור מקומי
לונה פארק קולינרי טבעוני
הסופרמרקט הינו לונה פארק קולינרי של מגוון מוצרים טבעוניים שלא תפגשו בשום מקום בישראל. הוא כולל כ-4000 מוצרים טבעוניים: תחליפי גבינות, תחליפי בשר, דגנים וקטניות, רטבים, שימורים, תבלינים, מוצרי סופר פוד (סוגי אצות שונים, שעועית אזוקי, אסאי קפוא), קמחים מיוחדים ללא גלוטן..ועוד ועוד. "הגל הירוק" מציע באמצעות מגוון "ספקי נשמה" ומותג הבית הפרטי שלו, חוויה קולינרית טבעונית מרגשת של צבעים, טעמים וריחות מסביב לעולם- אסייתי טבעוני (סיני, יפני, תאילנדי, הודי); איטלקי; אתיופי; מקסיקני, ישראלי, אמריקאי ועוד ועוד.
תחת המותג הפרטי של "הגל הירוק", תוצע סדרת מוצרים מגוונת המיוצרת על ידי קהילת עברים בדימונה המובילים את תחום הטבעונות בישראל. המותג הפרטי כולל כרגע X מוצרים, שלא ניתן למצוא אותם באף מקום אחר: 8 סוגי גלידות, גבינות סויה, מאפים, פשטידות, פסטרמות, מוצרי טופו וסייטן מיוחדים
( מוצר אב , דמוי בשר ובטעם בשר שבסיסו חלבון חיטה) - למשל המבורגר, כדורי בשר, שווארמה. לצד מגוון מוצרי המזון מתעתדים קברניטי "הגל הירוק" להציע גם שלל מוצרי צריכה וביוטי, ללא מרכיבים מן החי- סדרות מוצרי קוסמטיקה ואופנה.
טבעוני טעים זה כל הקטע
העיקרון השלישי המוביל את "הגל הירוק" מתבטא בסלוגן "טבעוני טעים זה כל הקטע": הדימוי המקובל לאוכל טבעוני הוא שהטעם פחות חשוב מהבריאות. "בגל הירוק" באים מאהבה לקולינריה טבעונית ומדגישים- "אנו לא רק מוכרים מוצרים אלא מלמדים איך ליהנות מאוכל טבעוני בבית". ב"גל הירוק" לא מסתפקים בהנגשת העולם הטבעוני וחווית הקנייה, אלא מלמדים איך עושים מהם אוכל טעים, תוך הנגשת הידע המקצועי- טכניקות בישול, המלצות למנות ותפריטים. "ההבנה הקולינארית העמוקה שלנו והיכולת להוציא מקסימום טעם והנאה מכל תבשיל, מועברת לצרכן תוך דגשים על שימוש נכון בכל מוצר, שילוב נכון של כל מוצר עם מוצרים אחרים, התאמת המוצר הנכון לשימוש ולצרכים של הלקוח.
בנוסף לביטחון שכל מוצר הוא טבעוני, הלקוחות זוכים גם לידע מעשי שמאפשר להפיק מהמוצר טעמים טובים יותר והנאה גדולה יותר. לפני הכנסת כל מוצר מתבצע תהליך טעימה הכולל גם שימוש במוצר בבישול, על מנת לוודא "טעימות" ולהכין הנחיות בישול מבוססות ניסיון ולא תיאורטיות".
טבעונות בישראל
אורח החיים הטבעוני הולך ותופס תאוצה בישראל, ועם הגודל מגיע גם הכוח הצרכני. על פי הערכות כ—7%-5% מכלל שוק צרכני המזון הינם טבעונים (300-500 אלף טבעונים) כאשר הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה. מסעדות טבעוניות רבות נפתחו בשנים האחרונות וליותר מסעדות יש תפריט טבעוני או לפחות מנות טבעוניות בתפריט, המבורגר טבעוני הוא אחת המנות השכיחות בארץ. יצרניות המזון הגדולות לא נותרו אדישות לקהילה ההולכת וגדלה והחלו בשנים האחרונות ל"טבען" ולהתאים את מוצריהם כך שיתאימו לצורכי מזון ללא רכיבים מן החי.
היזמים
רפאל אברהם ואילון זקצר מייסדי הרשת:" אנו גאים על המיזם החדש, אשר ינגיש את הבשורה הטבעונית, בתחילה לשוק הכרמל בתל אביב ולאחר מכן לערים נוספות ברחבי הארץ. הקונספט הייחודי יעניק שקט נפשי לצרכן הטבעוני ולא פחות חשוב- חוויה קולינרית שתפתח בפניו עולמות חדשים של טעמים וריחות לבישול בייתי. אנו מאמינים שה"גל הירוק" יהפוך למוסד קמעונאי וקולינרי, שמשלב תחת קורת גג אחת חווית צריכה אחרת של חומרי גלם טבעוניים איכותיים במחירים הוגנים".
היזמים:
אילון זקצר- יבואן ומפיץ למוצרי מזון לשוק המוסדי (בתי מלון, קייטרינג, אולמות, גני אירועים).החברה פעילה יותר מ-20 שנים ונחשבת לספק מוביל בענף. בשנים האחרונות איילון הינו אבא לילד טבעוני והוביל את המהפכה הטבעונית בשוק המוסדי התמחה בטבעונות ופיתח קו מוצרים שמאפשר ללקוחותיו להגיש תפריט טבעוני עשיר ואיכותי.
רפאל אברהם- בעל ניסיון ניהולי רשתי וקמעונאי עשיר. רפאל עבר תהליך אישי עמוק, הנמשך בימים אלה בכל הקשור לאורח חיים טבעוני. רפאל הינו אוטוריטה קולינרית, בשלן מוערך מוכשר ויצירתי המשלב התמחויות בבישול אתני ובישול ביתי עממי לצד פיוז'ן גורמה יצירתי בסגנון חופשי .
"הגל הירוק"- הסופרמרקט הטבעוני הראשון. החנות הראשונה בשוק הכרמל, רחוב הכרמל 50, א-ה 09:00-20:00 , ו-09:00-16:00
תגובות
הוסף רשומת תגובה