דילוג לתוכן הראשי

חדשות



ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו מפגש ווירטואלי של ה-I2U2, יחד עם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי

המנהיגים החליטו להקים מסדרון מזון בין הודו לאיחוד האמירויות, בשילוב טכנולוגיות ויכולות ישראליות - בהיקף של 2 מיליארד דולר, ולהתניע פרויקט אנרגיה בהודו - בהיקף 300 מיליון דולר

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו היום (ה'), 14 ביולי 2022, ט"ו בתמוז תשפ"ב, מפגש ווירטואלי של ה-I2U2, יחד עם נשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

במפגש המולטילטרלי דנו מנהיגי ארבע המדינות בשיתוף פעולה כלכלי ביניהן לטובת המרחב כולו, בתחומים רבים, בין היתר: תשתיות, רפואה, אתגרי ביטחון מזון ואנרגיה. 

במפגש החליטו המנהיגים להקים מסדרון מזון בין הודו לאיחוד האמירויות, בשילוב טכנולוגיות ויכולות ישראליות, בהיקף של 2 מיליארד דולר. בנוסף, החליטו ארבעת המנהיגים להתניע פרויקט בהודו, של אגירת אנרגית רוח ושמש, בהיקף של 300 מגה-ואט, בשילוב טכנולוגיות ישראליות, אמירתיות ואמריקאיות, בהיקף של 300 מיליון דולר.

זו פסגת מנהיגים ראשונה של גוף ה-I2U2, שהוקם באוקטובר 2021, בעקבות יוזמה של שרי החוץ דאז של ארבע המדינות, כחלק מביקור שר החוץ ההודי בישראל. גוף ה-I2U2 הוא חלק ממימוש הסכמי אברהם.


 הצהרה משותפת של מנהיגי הודו, ישראל, איחוד האמירויות וארצות הברית (I2U2)

- תמונה רחבה, קרדיט: קובי גדעון /לע"מ

- תמונת נשיא ארה"ב ורה"מ, קרדיט: אבישג שאר-ישוב /לע"מ




ההצהרה ממפגש המנהיגים I2U2 - 


הצהרה משותפת של מנהיגי הודו, ישראל, איחוד האמירויות וארצות הברית (I2U2)

ב- 14 ביולי, 2022, אנחנו, מנהיגי ממשלות הודו, ישראל, איחוד האמירויות (מאע"מ) וארה"ב, התכנסנו למפגש המנהיגים הראשון של קבוצת "I2U2". קבוצת המדינות הייחודית הזו נועדה לרתום את החיוניות שקיימת בחברות שלנו ואת הרוח היזמית שלהן כדי להתמודד עם חלק מהאתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני העולם, בדגש מיוחד על השקעות משותפות ויוזמות חדשות בתחומי המים, אנרגיה, תחבורה, חלל, בריאות וביטחון תזונתי.

אנו מתכוונים לגייס את ההון של המגזר הפרטי על מנת לחדש תשתיות, לקדם דרכים לפיתוח של פחמן עבור התעשיות שלנו, לשפר את הבריאות הציבורית וגישה לחיסונים, לקדם קישוריות פיזית בין מדינות באזור מזרח התיכון, ליצור יחד פתרונות לטיפול בפסולת, לחקור הזדמנויות מימון משותפות, לקשר בין חברות ההזנק שלנו להשקעות של I2U2, ולקדם פיתוח של טכנולוגיות מתפתחות חיוניות וירוקות, כל זאת תוך הבטחת ביטחון תזונתי ואנרגיה בטווח הקצר והארוך.

אנו חוזרים ומאשרים את תמיכתנו בהסכמי אברהם והסדרי שלום ונורמליזציה אחרים עם ישראל. אנו מקבלים בברכה את ההזדמנויות הכלכליות שנובעות מההתפתחויות ההיסטוריות האלה, ביניהן קידום שיתוף פעולה כלכלי במזרח התיכון ודרום אסיה, ובמיוחד קידום השקעה בת קיימא בקרב שותפות ה- I2U2. אנו מברכים גם על כינוסים אחרים של מדינות, כמו פורום הנגב לשיתוף פעולה אזורי, שמכירים בתרומות הייחודיות של כל חברה שותפה, כולל יכולתה של ישראל לשמש כמרכז חדשנות שמקשר בין שותפים חדשים והמיספרות על מנת לתת מענה אסטרטגי לאתגרים שהם גדולים מדי עבור מדינה אחת להתמודד איתם.
מפגש הפתיחה היום של מנהיגי I2U2 התמקד במשבר הביטחון התזונתי ובאנרגיה נקיה. המנהיגים דנו בדרכים חדשניות להבטיח ייצור מזון מגוון ולטווח ארוך יותר ומערכות אספקת מזון שיכולות לנהל טוב יותר משברי מזון גלובליים. 

למטרה זו, מנהיגי I2U2 הדגישו את היוזמות הבאות:

ביטחון תזונתי: איחוד האמירויות – ביתה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיות מתחדשות (IRENA) ומארחת של COP28 בשנת 2023 – תשקיע 2 מיליארד דולר כדי לפתח שורה של פארקים משולבים של מזון ברחבי הודו שישלבו טכנולוגיות חדישות וחכמות בנושא אקלים על מנת להפחית בזבוז וריקבון של מזון, לשמר מים טריים ולהשתמש במקורות אנרגיה מתחדשת. הודו תקצה קרקעות מתאימות לצורך הפרויקט הזה ותסייע בשילוב חקלאים בתוך הפארקים האלה. המגזרים הפרטיים של ארצות הברית וישראל יוזמנו לספק מהמומחיות שלהם ולהציע פתרונות חדשניים שיתרמו לקיימות הכוללת של הפרויקט. השקעות אלה יסייעו למקסם את תוצרת היבול ובכך, יעזרו להתמודד עם חוסר ביטחון תזונתי בדרום אסיה ובמזרח התיכון. 

אנרגיה נקיה: קבוצת ה –I2U2 תקדם פרויקט היברידי של אנרגיה מתחדשת במדינת גוג'ראט בהודו שמורכב מ-300 מגוואט קיבולת אנרגיה סולארית ורוח, בתוספת מערכת סוללה לאגירת אנרגיה. סוכנות הסחר והפיתוח של ארצות הברית מימנה מחקר היתכנות עבור הפרויקט שעלותו 330 מיליון דולר. חברות שבסיסן באיחוד האמירויות בוחנות הזדמנויות לשמש שותפות חיוניות של ידע והשקעות. 

ישראל וארצות הברית מתכוונות לעבוד עם איחוד האמירויות והודו כדי להדגיש הזדמנויות שיש במגזר הפרטי. חברות הודיות מעוניינות מאוד להשתתף בפרויקט הזה ולתרום למטרתה של הודו להשיג קיבולת 500 ג'יגוואט (GW) של דלק לא מאובן. לפרויקטים כאלה יש פוטנציאל להפוך את הודו למרכז גלובלי לשרשראות אספקה חלופיות בסקטור של האנרגיה המתחדשת.

המנהיגים הביעו את נחישותם לתמרץ שווקים מבוססים לייצר פתרונות חדשניים, כוללים ומבוססי מדע על מנת להגביר ביטחון תזונתי ומערכות מזון בנות קיימא. המנהיגים גם בירכו על ההתעניינות של הודו בהצטרפות לארצות הברית, איחוד האמירויות וישראל במשימת החדשנות לחקלאות לאקלים (AIM for Climate). המנהיגים אישרו שאלה רק הצעדים הראשונים בשותפות אסטרטגית ארוכת טווח שנועדה לקדם יוזמות והשקעות שמשפרות את תנועת אנשים וסחורות ברחבי ההמיספרות, ולהגביר קיימות וחוסן באמצעות שותפויות בתחום הטכנולוגיה ומדע שיתופי.






https://youtu.be/XCOpjjfx74I


LAUNCHING U.S.-ISRAEL STRATEGIC

HIGH-LEVEL DIALOGUE ON TECHNOLOGY


Today, the President of the United States and the Prime Minister of the State of Israel reaffirm their commitment to elevating the strategic partnership between the countries to new heights by launching the new Strategic High-Level Dialogue on Technology, tasked with establishing a U.S.-Israel technological partnership on critical and emerging technologies and solutions to global challenges: pandemic preparedness, climate change, implementation of artificial intelligence, and trusted technology ecosystems. The dialogue will also reinforce existing collaboration mechanisms.

The United States-Israel relationship reflects our shared values and interests and the true friendship between our peoples. We pledge to boost our mutual innovation ecosystems, to deepen bilateral engagements, advance and protect critical and emerging technologies in accordance with our national interests, democratic principles and human rights, and to address geostrategic challenges.

 



First, we recognize the importance of the technological ties between the United States and Israel, along with other key partners and allies.

Second, we resolve to encourage innovative solutions to global challenges and promote a shared agenda in the international arena.

Third, we will advance and facilitate a high-level bilateral inter-agency dialogue led by the respective national security councils of the United States and Israel to enhance our collaboration on promoting and protecting critical and emerging technologies in areas of global concern:

- Pandemic preparedness: exploring cooperative tech R&D ventures, including technology for disease surveillance and early warning and for rapid medical countermeasure responses.

- Trustworthy artificial intelligence: addressing important challenges, such as large scale planning, implementation and logistical challenges through multidimensional optimization by means of cutting-edge AI in the fields of transportation, medicine and agriculture. This includes discussing evaluation and measurement tools for trustworthy AI, and for risk management and privacy-enhancing technologies.

- Technology for addressing climate change: cooperative R&D ventures and/or deploying technologies to drive equitable climate solutions (e.g., water reuse, solid waste management, clean and renewable energy).

- Trusted tech ecosystems: exchange information and seek to increase coordination on policies on risk management in our innovation ecosystems, including research security, investment screening, and export controls, as well as on technology investment and protection strategies for critical and emerging technologies.

Fourth, the Strategic Dialogue on Technology will convene annually, alternating between the United States and Israel. The first meeting will take place in Israel in the fall of 2022, to discuss advancing specific projects in the fields for cooperation mentioned above.

Fifth, we affirm our commitment to expanding our cooperation to further areas, and beginning an exchange program in quantum information science, so that the U.S. and Israel can jointly address strategic technology challenges and pursue our common goals for the mutual benefit of both our countries.

 

JOSEPH R. BIDEN JR.

YAIR LAPID

July 13, 2022


 

 

ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה משותפת:

ישראל וארה"ב מכריזות על תחילתו של שת"פ אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות שימצב את ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב
 
ראש הממשלה יאיר לפיד: "ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה"

תוקם מסגרת לדיאלוג טכנולוגי - אסטרטגי בהובלת היועצים לביטחון לאומי, תוך התמקדות בטכנולוגיות אסטרטגיות (בינה מלאכותית וקוואנטום) ובפתרונות לאתגרים גלובליים, כגון התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות.


לקראת ביקור הנשיא ביידן בישראל, נשיא ארה"ב וראש הממשלה מפרסמים היום (ד'), 13 ביולי 2022, י"ד בתמוז תשפ"ב, הצהרה משותפת, המכריזה על הקמת מסגרת לדיאלוג טכנולוגי – אסטרטגי על מנת להעמיק באופן משמעותי את השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge). 

במסגרת ההצהרה, המנהיגים הביעו מחויבות להעצים את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות, לחזק את מרחב הפעולה המשותף (אקוסיסטם)  בתחום החדשנות, למקסם את היכולות של המדינות בתחום הטכנולוגי, למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים גלובליים ולקדם סדר יום משותף בזירה הבינלאומית.
משלחת אמריקאית ראשונה לקידום מסגרת הדיאלוג הטכנולוגי – אסטרטגי צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים ולדון במיזמים משותפים בתחומים הבאים: בינה מלאכותית, קוואנטום, התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות. 

מטרת ההצהרה המשותפת לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארה"ב וישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב בתחום הטכנולוגי, הנמצא בראש סדר היום הבין-לאומי. 

נוסף על כך, ההצהרה המשותפת מאשרת את  מחויבות המדינות להרחיב את שיתוף הפעולה גם לתחומים נוספים ולהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים כבסיס לשילוב כוחות משמעותי, שיעצב את העשור הבא. 

ראש הממשלה, יאיר לפיד: 
"ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה. החזון שלנו למיליון איש בהייטק מתחיל בשיתופי פעולה בינלאומיים שיהוו הזדמנויות חדשות לעולמות ההייטק בארץ". 

הנושאים שנבחרו:

1. התמודדות עם מגיפות – שיתוף פעולה טכנולוגי למעקב אחר מחלות, התראה מוקדמת, ומענה רפואי מהיר. יעד מרכזי: בניית הכלים להתמודדות עם מגפה לא ידועה, ובפרט פיתוח חיסון / תרופה והתאמת רגולציה, תוך 60-90 יום. 

2. אקלים – שיתופי פעולה טכנולוגיים ופריסת טכנולוגיות המקדמות פתרונות שוויוניים למשבר האקלים. יעד מרכזי: פיתוח כלים בעלי יכולת להשפעה גלובלית על משבר האקלים. 

3. בינה מלאכותית – שיתופי פעולה בטכנולוגיית AI בתחום התחבורה, הבריאות, החקלאות, הרגולציה, האתיקה וההטמעה במגזר הממשלתי. 

4. קוואנטום – שיתופי פעולה בתחום מדעי המידע הקוונטי.

ישראל תהיה המדינה הרביעית (אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן) עמה מקיימת ארה"ב שת"פ דומה בתחומי הAI והקוואנטום. נתון המעיד על החוסן הכלכלי של ישראל והיותה מדינה מובילה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות.

תגובות

מומלצים

חדשות

     נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יום שלישי, כ״ב בניסן, 30 באפריל, עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל שנפל במתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר. ענר היה לוחם בסיירת נח״ל, שבבוקר השבעה באוקטובר בילה עם חבריו במסיבת ה״נובה״. כשהתחילה מתקפת הטרור, בעת שהוא וצעירים רבים הסתתרו במיגונית, עמד ענר בפתח המיגונית והדף ללא הרף רימונים אשר הושלכו לעברם, כשלבסוף נפגע ונהרג מהרימון האחרון אשר הושלך לעברו על ידי המחבלים הנתעבים. הוריו שירה ומשה, סיפרו על גבורתו יוצאת הדופן של ענר, על החיים שהציל,  ותיארו כיצד על פי עדויות הניצולים ענר היה האחרון שנכנס למיגונית, ומיד עם כניסתו הרגיע את הצעירים שהסתתרו בה. עוד הוסיפו לספר, על שירותו הצבאי ואהבתו למדינה ותיארו במיוחד את אהבתו למוזיקה, כמי שהיה שר, כותב ומלחין תוכן מקורי. לאחר מותו יצאו לאור חלק מהשירים שהקליט כחלק מאלבום ״מבוא לענרכיזם״ עליו עבד במשך הזמן.   נשיא המדינה ביקש לחזק את ידם של משפחת שפירא ואמר: ״אני נרגש לפגוש אתכם, ונרגש עוד יותר לשמוע וללמוד על ענר. אני נפגש רבות עם משפחות החטופים וע